Na 100 Čechů připadá 130 mobilních telefonních čísel

Počet mobilních telefonních čísel vzrostl v roce 2008 o více než 500 tisíc na 13,57 milionu. V přepočtu na jednoho obyvatele republiky se tímto mezi evropskými zeměmi řadíme mezi naprostou špičku. Podle odhadů využívá mobilní telefon přibližně 80 procent lidí. Z toho se dá usuzovat, že v příštích letech již tento nárůst nebude tak výrazný, český trh je totiž téměř nasycen.


Na 100 Čechů připadá 130 mobilních telefonních čísel

Nejvíce zákazníků získal v roce 2008 mobilní operátor Vodafone, počet navýšil 233 tisíc na 2,89 milionu, což představuje nárůst o 8,8 procent. T-Mobile, který má v současné době nejvíce zákazníků, navýšil jejich počet o 2,9 procent (151 tisíc) na 5,42 milionu. V případě Telefónicy O2 to byl nárůst o 2,6 procent (133 tisíc) na 5,26 milionu zákazníků. Celkem je tedy v Česku aktivních více než 13,5 milionu mobilních čísel. Společnost MobilKom, která provozuje mobilní síť U:fon a na český trh vstoupila v polovině roku 2007, má něco přes 100 tisíc zákazníků, z toho hlasové služby jich využívá 65 tisíc.

„Penetrace mobilních čísel v ČR je ve srovnání s ostatními evropskými státy jedna z nejvyšších. Na konci loňského roku připadlo na 100 Čechů 130 aktivních mobilních čísel,“ řekl ITBiz.cz Lukáš Kropík, zástupce mluvčího Vodafone ČR.

Jeho slova potvrzuje také Kateřina Frydryšková z tiskového oddělení společnosti Telefóniky O2: „Zhruba 80 procent lidí využívá mobilní telefon. To je v rámci Evropy nadprůměrný počet.“

Češi měsíčně za mobil utratí 530 korun

Počet zákazníků se u operátorů odvozuje z počtu aktivních SIM karet. Nejvyšší průměrný měsíční výnos z mobilních služeb na jednoho zákazníka, 583 korun, zaznamenal Vodafone. Následuje Telefónica O2 s 519 korunami a T-Mobile, u kterého tento činí měsíční útrata na zákazníka 500 korun. Telefónica nicméně do tohoto údaje zahrnuje také výnosy ze segmentu pevných linek. Srovnání těchto částek s ostatními evropskými zeměmi nám nedokázal poskytnout žádný z operátorů. Podle Kateřiny Frydryšková do toho vstupuje příliš mnoho faktorů, kvůli kterým ani objektivní srovnání není možné.

V roce 2009 se budou operátoři potýkat nejen s vysokou nasyceností českého trhu, ale také následky finanční krize. Budou tedy muset nabídnout dostatečně výhodné tarify, což muže vyústit až v aktivní vzájemné přetahování zákazníků. Dá se také očekávat další intenzivní rozvoj datových služeb.

Přečtěte si také

Prodeje chytrých telefonů rostly v posledním čtvrtletí nejpomaleji v historii
Mobilní operátoři chystají telefony s Linuxem
Telefónica O2 zvýšila meziročně zisk, v posledním čtvrtletí však klesl

Exit mobile version