Karel Grábl: Epson chce být českou jedničkou v oblasti projektorů

ITBiz.cz se snaží přinášet rozhovory s představiteli zajímavých projektů z oblasti IT byznysu. V dnešním rozhovoru jsme vyzpovídali Karla Grábla, Country Coordinator & Sales Managera CZ/SK společnosti EPSON. Hovořil zejména o trhu tiskových řešení, nabídce pro firemní klientelu, poptávce zákazníků po tiskárnách umožňujících úspory nákladů či budoucích ambicích EPSON na tuzemském trhu.


Karel Grábl

Holandská centrála EPSON

Mohli byste krátce představit strukturu vaší společnosti na evropském trhu a pozici českého zastoupení firmy?

Společnost Epson je světovou značkou v oblasti informačních technologií. Centrála pro celou Evropu sídlí v Nizozemí, naše kancelář v Brně zajišťuje koordinaci marketingových aktivit v České a Slovenské republice a zodpovídáme za obchodní výsledky obou zemí. Navíc je hlavní centrálou pro EAST Europe, do které spadají další země včetně Polska, Maďarska, Rumunska, Bulharska a tří pobaltských republik. Zodpovědnou osobou pro oblast EAST Europe je Tomáš Hudec.

Zabýváte se produkty pro běžné spotřebitele i firemní zákazníky. Představil byste nám prosím stručně vaše produktové portfolio pro firmy?

Firemním zákazníkům můžeme nabídnout produkty z oblastí jako je např. prezentační technika (business projektory), velkoformátový inkoustový tisk (tisk do formátu až A0+), laserový tisk (tisk do formátu A3), business skenery, business inkoustový tisk, a také jehličkové tiskárny.

Jací jsou vaši nejvýznamnější firemní zákazníci na českém trhu? Očekáváte růst vaší firemní zákaznické základny právě ve spojitosti s aktuálně prezentovanou novou nabídkou?

Nejdůležitější zákazníci se liší dle našeho portfolia, každá skupina produktů je využívána jiným způsobem. V současnosti je to následovně: Projektory – všechny typy škol a vzdělávacích středisek; Business skenery – archivy, knihovny, státní správa…;
Laserové a business tiskárny – státní správa, finanční úřady, bankovní sektor a rovněž nemocnice. Ale důležitý je pro nás každý zákazník.

Z hlediska řešení pro firmy, jak se změnila přání a požadavky klientů s příchodem hospodářské recese? Pravděpodobně jsou vyšší požadavky na úsporu nákladů.
Je to tak a my jsme na to byli a jsme připraveni. Příkladem může být částečný přechod zákazníků, kteří používali laserové tiskárny k tiskárnám, které označujeme jako Business inkoustové. Na těchto tiskárnách nabízíme až 50% úsporu nákladů na tisk oproti tisku na současných laserových tiskárnách.

Nepozorujete sníženou poptávku firemní klientely právě z důvodu krize?

Ano je pravda, že některá výběrová řízení byla zrušena nebo odložena, ale díky našim aktivitám jsme získali jiné obchodní příležitosti, které nám pomohly zakrýt očekávaný propad v obratu.

V jakém segmentu vidíte možnost dále růst a rozvíjet se na úkor konkurence?

Těch směrů je naštěstí více a my naše aktivity máme podle toho nastaveny. Jednou z komodit, kde chceme ještě více růst, jsou projektory a to v oblastech business i domácí zábavy. Cílem je být v České republice jedničkou, jak je tomu už 7 let ve světě. Daří se nám v laserovém tisku, kterému jsme se tak v minulých letech nevěnovali. Máme nové modely, které splňují všechna kriteria na laserový tisk. Poslední, a také nejnovějším trendem je nabízet Business inkoustové tiskárny do malých a středních firem. Tyhle tiskárny nejen splňují všechny nároky kladené na kvalitu tisku, ale jejich hlavní předností je nákladovost.

Co byste označil za hlavní konkurenční výhodu vašich produktů?

Super kvalita a design.

Komplexnost servisu jako konkurenční výhoda

Proč by se středně velká společnost měla rozhodnout právě pro vaše produkty?

Mohu vyjmenovat čtyři body, které mluví za sebe:

Realizovali jste v poslední době v rámci České republiky nějakou významnou zakázku?

Zakázek byla celá řada, a to ze všech oblastí našeho portfolia, žádná z nich nebyla ale tak výrazná. Poslední dobou nejsou žádné velké projekty, které by se řešily centrálně napříč celou republikou. Vše je rozděleno na menší, lokální tendery, které jsou potom časově náročnější.

Jakým směrem se Epson hodlá ubírat v příštích měsících, co chcete především zlepšit a jaké cíle si pro následující období kladete?

Budeme pokračovat v prodeji do dealerského kanálu a do retailu s tím, že budeme pružně reagovat na podněty z trhu. Snažíme se nabízet dražší produkty s nějakou přidanou hodnotou.

Více budeme rozvíjet orientaci na některé korporátní zákazníky, jako jsou školy, vzdělávání a státní správa.

Profil

Karel Grábl působí na pozici Country Coordinator & Salas Manger společnosti Epson. Je zodpovědný za vedení pobočky a za obchodní výsledky v České a Slovenské republice. Má rozsáhle zkušenosti s marketingem, vyhledáváním obchodních případů a rozvojem partnerských vztahu. Ve společnosti Epson pracuje od roku 2004. Je ženatý a má 2 děti. Ve volném čase se věnuje hlavně rodině, cyklistice a lyžování.

Exit mobile version