Salesforce.com kupuje Radian6, chce proniknout do social media marketingu

Společnost Salesforce.com minulý týden oznámila koupi firmy Radian6, která se specializuje na monitoring sociálních médií. Salesforce tak chce proniknout do oblasti marketingu.


Salesforce.com

Salesforce.com se zabývá především automatizací prodeje a zákaznickými službami – to jsou dvě stránky jeho systému správy vztahu se zákazníky založeného na principu „software coby služba“. Zakoupení společnosti Radian6 za 276 milionů dolarů v hotovosti a dalšch 50 milionů v akciích však prozrazuje úmysl Salesforce.com rozšířit záběr svých služeb na analýzu sociálních medií a marketing.

Nejedná se o pouhou spekulaci. Ředitel Salesforce.com Marc Benioff na konferenci o koupi naznačil pravděpodobný směr, jímž se jeho společnost bude ubírat. Pro firmu, která chce být „největší cloudovou společností pro podnikový sektor“ je to významný krok.

Společnost Radian6 se sídlem v Kanadě nabízí technologie určené ke sledování toho, co se říká o značkách, produktech a službách na veřejných sociálních sítích jako je Facebook, Twitter nebo YouTube, a také na webových stránkách, blozích a diskuzních fórech. Oproti prostým aplikacím Salesforce pro Facebook a Salesforce pro Twitter Radian6 marketingovým specialistům nabízí důmyslnější a přesnější analýzu, prodejní mechanismy a práci s potenciálními zákazníky.

Radian6 pomohl zavést kategorii analýzy sociálních médií a zároveň je jedním z vedoucích hráčů v této kategorii, říká Seth Grimes, analytik z Alta Plana. Salesforce už dříve s Radian6 spolupracoval, a ve třetí čtvrtině roku se chystali vydat společnou integrovanou aplikaci. Koupě by měla tento podnik urychlit, a zároveň umožnit integraci funkcí Radian6 do aplikací Salesforce.

Spekuluje se o tom, jaký bude další krok Salesforce. S ohledem na nedávné nákupy marketingových společností velkými IT firmami – IBM koupil společnost Unica, Oracle koupil podíl v Market2Lead, SAS koupil AssetLink a Teradata koupil Aprimo – je pravděpodobné, že zrak Salesforce padne na společnost jako je Marketo či Eloqua. Obě společnosti nabízejí funkce pro správu a automatizaci marketingových kampaní a správu potenciálních zákazníků, a zvýšily by tak hodnotu marketingového portfolia Salesforce.

Zdroj: InformationWeek

Exit mobile version