Salesforce.com kupuje za 4,2 miliardy Kč společnost Heroku

Díky akvizici rozšíří Salesforce.com nabídku svých služeb o cloudovou platformu podporující aplikace napsané ve stále oblíbenějším Ruby.


Salesforce.com

Známý americký poskytovatel korporátních služeb, společnost Salesforce.com, oznámila uzavření jednání o převzetí poskytovatele PaaS služeb, společnosti Heroku. Dohoda v hodnotě 227 milionů dolarů (okolo 4,2 miliardy Kč) má být úspěšně završena do konce ledna 2011. Vzhledem k malé tržní síle společnosti Heroku není pro realizaci obchodu nutný souhlas regulačních orgánů. Marketingový ředitel Salesforce.com Kendall Collins navíc připustil, že firma se aktivně poohlíží po dalších možných akvizičních příležitostech v oblasti poskytovatelů služeb PaaS.

Hlavním důvodem pro koupi Heroku je bezesporu jí vyvinutá a provozovaná cloudová platforma, určená pro aplikace vytvořené v Ruby. Tento poměrně nový programovací jazyk začíná být v poslední době mezi programátory stále oblíbenější, a to především díky své relativní jednoduchosti a nízkým nárokům na zdroje. Salesforce.com tak bude všem svým zákazníkům moci nabídnout důstojnou alternativu k v současnosti jediné vlastní PaaS službě postavené na starším jazyku Java.

„Koupě Heroku nám otevírá dveře potencionálních zákazníků a nezávislých vývojářů. Navíc stále více společností místo Javy volí Ruby. V podstatě se tak nejedná o nic jiného než vývoj technologií, se kterým se my jen snažíme držet krok“, komentoval obchod Parker Harris, spoluzakladatel společnosti Salesforce.com.

Správnost kroku Salesforce.com potvrzuje i Trip Chowdhry, analytik společnosti Global Equities Research: „Z hlediska tržního podílu můžeme očekávat, že uspět se podaří především tomu, kdo bude schopen co nejpřesněji splnit přání zákazníků, což znamená i nabídnout takovou platformu, kterou si zákazník vybere. Získání cloudové platformy podporující Ruby je pro Salesforce.com velkým krokem kupředu, který dá firmě náskok oproti konkurenci.“

Jak už bylo zmíněno v úvodu, převzetí Heroku je pravděpodobně prvním ze série podobných obchodů, kterých budeme v následujících měsících a letech svědky. Zástupci Salesforce.com nespecifikovali o jaké další platformy má firma zájem či kolik PaaS služeb plánují ve finále provozovat. Podle Collinse se v rámci všeobecně očekává, že firma pod svá křídla průměrně alespoň jednu novou platformu za každé čtvrtletí.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version