Virtuální postavy budou nezávislé na herním světě

Společnost IBM a Linden Lab, tvůrce známého virtuálního světa Second Life, začaly pracovat na vývoji postav, které budou nezávislé na herním světě.

Firmy IBM a Linden Lab oznámily, že začaly pracovat na vývoji systému pro tvorbu postav do virtuálních počítačových světů typu Second Life. V současnosti nelze použít postavu ze hry Second Life v jiných online hrách. V budoucnu by si mohl uživatel vytvořit jednu postavu pro více různých her. Obě společnosti vyvíjejí otevřené standardy a nástroje, které protokolům a formátům ve virtuálních hrách umožní komunikovat stejným způsobem.

Virtuální světy se přitom postupně staly poměrně populární. V roce 2006 bylo na konferenci Virtual Worlds představeno devět míst, kde se lidé mohou potkávat online. Na letošní konferenci bude prezentováno již více než třicet projektů.

Přestože jsou hry typu Second Life na první pohled jen způsobem, jak trávit volný čas, objevily se i komerční možnosti využití. Švédsko například otevřelo v tomto virtuálním světě svoji ambasádu a zájem projevila také Karlova univerzita nebo investorská skupina J&T.

Zdroj: IBM, Linden Lab Envision Borderless Metaverse

Související

IT byznys: virtuální svět Second Life využívají české firmy
Švédsko otevřelo ambasádu ve hře Second Life
Herní týden: World of Warcraft hraje 8 milionů lidí

Exit mobile version