Základní pravidla při sestavení efektivního inzerátu

Kravatak

Dnešní článek je zaměřený na poskytnutí profesionálních rad, jakým způsobem sestavit inzerát, který přinese kýžený úspěch. Základním účelem inzerátu je především komunikovat, zaujmout a vzbudit pozornost relevantních zájemců o pracovní pozici. Text by měl být jasný, přehledný, profesionální, ale i nápaditý. Online inzerci lze provést efektivně, nízkorozpočtově tak, aby zasáhla skupinu lidí, které se sdělované informace mohou přímo týkat.


Roman Eibner, Grafton

ITBIZ.cz se problémům v personální oblasti firemních politik věnuje v poslední době pravidelně. Nyní jsme zprostředkovali pro naše čtenáře názory a rady profesionála z oblasti recruitingu, kterým je Roman Eibner z personální a poradenské agentury Grafton Recruitment. Roman Eibner o sobě říká, že během svého působení v oblasti recruitingu načerpal zkušenosti při setkání s více než patnáctisty kandidáty.

V prvním článku se Roman Eibner pokusil čtenářům ITBIZ.cz předat postřehy o deseti nejčastějších důvodech, proč kandidáti podali výpověď v nějakém podniku. Roman Eibner potom ve svém dalším příspěvku poukázal na klíčové body a okamžiky, které rozhodují o tom, jestli se personalistům daří oslovit, zaujmout a zaměstnat ty nejlepší lidi na trhu v rozhodující moment.

Hned na začátku ukážeme, jaké chyby jsou při sestavování inzerátů nejčastěji udělány a na co si lidé stěžují. Často se totiž stává, že inzerát bývá zdlouhavý, nesrozumitelný, příliš všeobecný, neoriginální anebo obsahuje málo informací.

Hlavní pravidla pro online inzerci

Nezveřejňujte stejný inzerát jako vaše konkurence

I když se zdá, že svůj inzerát už nemůžete jinak odlišit a zlepšit, zkuste popsat stručně, na jakých projektů se bude váš budoucí zaměstnanec podílet a jaké benefity vaše společnost má, které nezahrnují pouze běžné Flexipassy, stravenky a 4-5 týdnů dovolené.

Chronologická posloupnost inzerátu

Tak, jak se prochází životopis uchazeče od shora dolů s chronologickou posloupností, stejně i vy můžete sdělit to nejlákavější hned na začátku každé sekce inzerátu. Popis pozice, požadavky, lákavé benefity, jako například (šest týdnů dovolené, tibetská čajovna na pracovišti, možnost práce z domova, flexibilní pracovní doba, auto k dispozici i pro soukromé účely).

Optimalizujte klíčová slova používaná pro vyhledávání vašeho inzerátu

Název pozice vám mnohokrát dokáže uchazeče přilákat, ale i odradit. Přemýšlejte, jaká slova využívají uchazeči při aktivním vyhledávaní pozice, která se shodují s náplní vaší pozicí. Pasivně si uživatel na pracovním portálu nastaví pracovního agenta (automatický vyhledávač), který po nastavení klíčových slov z oblasti zájmu vyhledá ideálně jenom relevantní nabídky. Snažte se pochopit, jak pracovní (vyhledávací) portály fungují.

Používejte nejnavštěvovanější portály vašich potenciálních uchazečů

Dělejte si přehled, kde se o vás lidé dozvěděli, v jakém ročním období, dnu a hodině byla návštěvnost největší.

Vyvarujte se používání interních názvů pozic

Nejméně efektivní inzeráty jsou ty, které působí už na první pohled buď nesrozumitelně, nebo strašidelně, a to svou složitostí. Uchazeče v prvním případě vůbec neoslovíte a v druhém se uchazeč začne podceňovat kvůli přehnaným požadavkům, které jsou mnohdy jenom označené za výhodu nebo „nice to have“. V konečné fázi dokážete přilákat kandidáty pomocí zveřejněného platu.

Získejte prvních pět sekund jeho/její pozornosti

Každá marketingová přímá akce: emaily, letáky, reklamy, novinové upoutávky, potřebuje zachytit uchazečovu pozornost během prvních deseti sekund. Skvělý začátek pro váš úspěch bude zvolit vhodný Titulek/Název pozice, avšak co sdělíte hned poté, bude mít velký vliv na to, jestli potenciální uchazeč přečte inzerát do konce. Ujistěte se, že první dvě věty dokáží ihned zaujmout a vzbudit zvědavost poptávat se po dalších informací.

Eliminujte strach uchazečů se ucházet o vaši pozici

Příliš mnoho pracovních požadavků dokáže lehce odradit kvalitní uchazeče. Často sami ani netuší a nedokáží odlišit, které požadavky jsou výhodou a které nutností. U mnohých společností se dnes požadavky snižují, postupně jak se s ubíhajícími dny nedaří danou pozici obsadit. Popisujte spíše, jak lidé na dané pozici využijí požadované znalosti než tvrdě nadefinovaná kvanta požadavků.

Přečtěte si také

Jak si udržet zaměstnance v týmu?
Manažeři potvrdili tlak IT odborníků na zvyšování mezd
Co zajímá IT odborníky při výběru zaměstnavatele?

Exit mobile version