Ekvivalentní hodnota inzerce/ekvivalent reklamní plochy. Způsob vyhodnocování účinnost/úspěšnosti PR kampaní. Množství zmínek o produktu či značce („získaný prostor“) se porovnává s ceníkovými cenami inzerátů v příslušném médiu. Hlavní otázka zní: vedla PR kampaň celkově k „zisku“ větší publicity, než by se dalo realizovat prostým nákupem inzertní plochy? K metodě AVE existuje řada výhrad, které ji pokládají za příliš zjednodušující. Obecně má redakční obsah např. větší důvěryhodnost a dopad než reklama, na druhé straně by inzerát mohl jít pořídit pod deklarovanou ceníkovou cenou. Ale ačkoliv Advertising Value Equivalent má jako metrika řadu omezení, je tento ukazatel jednoduše měřitelný a kvantifikovatelný.
Advertising Value Equivalent (AVE)
- Categories: Slovník
Související obsah
Od června budou platná první opatření proti spoofingu
itbiz
27. 4. 2024
CETIN představuje nové portfolio služeb kybernetické bezpečnosti
Pavel Houser
26. 4. 2024
Česká obchodní inspekce provedla téměř 1 000 kontrol e-shopů, při 866 z nich zjistila pochybení
Pavel Houser
26. 4. 2024