IT byznys: ČTÚ prověří neúměrně dlouhé čekání na poštách

Poté, co byl v pražské Městské hromadné dopravě (MHD) spuštěn systém zasílání SMS jízdenek, bude nyní spuštěna další část služby: nákup kuponů MHD přes Internet. • Český telekomunikační úřad (ČTÚ) zahájil správní řízení s Českou poštou. Důvodem zahájení řízení byly zcela konkrétní stížnosti uživatelů poštovních služeb na neúměrně dlouhé čekací doby na obsluhu uvedených pošt. • Telefónica O2 se chce vyhnout exekuci, rozhodla se proto uhradit operátorovi T-Mobile spornou pokutu ve výši dvou miliard.

V pravidelné úterní rubrice vám přinášíme souhrn tří významných událostí, které se udály v předchozím týdnu.

V půlce prázdnin kupony MHD na Internetu

Od listopadu loňského roku mají obyvatelé Prahy možnost platit jízdenky pomocí SMS zpráv. Dopravní podnik hlavního města Prahy nyní po téměř dvou měsících provozu systému zveřejnil, jak Pražané mobilních plateb využívali. V současnosti si elektronickou jízdenku v Praze koupí denně 15 000 až 17 000 lidí, kteří využijí ke své přepravě možnosti pražské hromadné dopravy.

Nyní čeká cestující v pražské MHD další inovace. Cestující v městské dopravě totiž nebudou muset při nákupu kupónů stát dlouhé fronty u okének prodejních míst. Pražský dopravní podnik hodlá uvést novinku, kterou bude představovat nákup kuponů MHD na webu. Spuštění nového servisu je plánováno na polovinu letních prázdnin. Zákazníci si budou moci kupon zakoupit pomocí aplikace na internetových stránkách Dopravního podniku hlavního města Prahy.

Podle analýzy dopravního podniku hlavního města by měl prodej prostřednictvím Internetu fungovat tak, že si kupon objednáte a ve variantě A přijde domů kupon. Ten by měl dorazit buď poštou nebo kurýrní službou. Varianta B říká, že zákazníkovi přijde pořadové číslo, se kterým se následně dostaví na vybrané výdejní místo nebo informační centrum dopravního podniku. Tam si ovšem bude muset počkat ve frontě. Zákazníci za kupon objednaný přes Internet zaplatí stejnou částku jako při klasickém nákupu. Při objednání jízdních dokladů až do domu musí klient uhradit poštovné nebo náklady na kurýrní službu.

Spor ČTÚ a České pošty by odnesli hlavně zákazníci pošty

V minulém týdnu vyplul na povrch poměrně překvapivý spor mezi Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) a Českou poštou. ČTÚ totiž s poštou zahájil správní řízení, protože obdržel konkrétní stížnosti uživatelů poštovních služeb na neúměrně dlouhé čekací doby na obsluhu u uvedených pošt.

Česká pošta je postupem ČTÚ nemile překvapena, protože od ČTÚ může obdržet pokutu, která by se mohla vyšplhat až na částku dva miliony korun. Správní řízení bylo zahájeno 7. dubna 2008. Dosud však ČTÚ neobdržel žádné oficiální vyjádření České pošty k této záležitosti.

Dluh operátora O2 se zdvojnásobil

Spor operátorů, který začal ještě za fungování předchůdců současných společností Telefónica O2 a T-Mobile, bude snad definitivně dořešen. Telekomunikační operátor O2 totiž v minulém týdny oznámil, že konkurenčnímu operátorovi T-Mobilu sporné dvě miliardy korun za údajně neuhrazené propojovací poplatky z minulých let uhradí.

Pro mobilního operátora O2 bylo rozhodnutí nutné k tomu, aby ukončil probíhající exekuci, která firmě brání v aktivitách, jako je například prodej nepotřebných nemovitostí, se kterým má v plánu v blízké budoucnosti začít.

Spor se datuje už od doby, kdy předchůdce O2 SPT Telecom uzavřel v roce 1997 smlouvu o propojení s RadioMobilem pro tehdejší značku Paegas, kterou převzal T-Mobile. Mezi firmami poté došlo k odlišnému nastavení propojovacích poplatků. Každý operátor počítal s jinou cenou za minutu. Český telekomunikační úřad dal za pravdu RadioMobilu a ten začal na Telecomu vymáhat dluh ve výši 900 milionů korun. S úroky se suma vyšplhala až na současné dvě miliardy.

Přečtěte si také

Pražané si budou kupovat jízdenku pomocí mobilu
IT byznys: Telefónica O2 zřejmě čeká exekuci
Kauza exekuce: prodá Telefónica O2 své nemovitosti?

Exit mobile version