Spam tvoří téměř 80 % veškeré e-mailové komunikace

Podle nejnovější studie společnosti Symantec tvořila nevyžádaná pošta 78,5 procent veškeré elektronické poštovní komunikace. Aktuální březnové vydání reportu „Symantec State of Spam“ informuje o tom, jaké je v tuto chvíli procentuální zastoupení jednotlivých kategorií spamu a jeho v současnosti nejčastější obsah. V závěru studie Symantec jsou také překvapující informace o tom, co vše spammeři dokáží nabízet.

Podle aktuální statistiky Symantecu se zvýšil únorový podíl nevyžádané masově šířené reklamní pošty na 78,5 %. Jako srovnávací údaj Symantec ve své zprávě uvedl údaj z první poloviny roku 2007, kdy se podíl spamu na globální e-mailové komunikaci podílel z 61 procent. Znamená to výrazný nárůst počtu nevyžádané pošty, téměř pětinový.

Mezi jednotlivými typy spamu se stále v největší míře objevují e-maily nabízející rozličné produkty a služby (26 %). Na pomyslném druhém místě jsou s 23 procenty spamy zaměřené na Internet. Jedná se většinou o nabídky web hostingu, web designu a spam ware. Podíl 12 procent mají globální sdělení propagující zdravotní produkty a služby, ať už se jedná o samotné léky nebo nabídky léčby. Deset procent spamů tvoří služby z finančního sektoru. Většinou jsou to nabídky zprostředkování nemovitostí nebo půjček. Podíl 9 procent mají podvodné spamy. Jsou to proslulé investice v Nigérii, pyramidové služby a řetězové dopisy. Osm procent nevyžádané pošty se týká zábavních produktů, jako jsou kasina nebo dovolené.

V únoru byly oblíbenými tématy spammerů prezidentská volba ve Spojených státech, falešná videa známých lidí ze show byznysu. Spamy byly zaměřené také na důležité dny v roce (sv. Valentýn, Mezinárodní den žen a nebo americký Super Bowl.

Zdroj: The State od Spam

Související

Historie spamu u nás a zahraničí
Rok 2007 byl ve znamení spamu, virů a dalších hrozeb
Juraj Záruba: pro zábavu už nikdo viry nepíše

Exit mobile version