Spam chodí do našich schránek už přesně třicet let

V sobotu došlo k naplnění poněkud smutného výročí pro internetové uživatele. Je tomu totiž už třicet let, kdy začaly chodit do našich schránek u elektronické pošty nevyžádaná reklamní sdělení, takzvané spamy. K odeslání prvního reklamního sdělení, kterému se ještě tenkrát neříkalo spam, došlo třetího května roku 1978 jedním obchodníkem.

Tenkrát šlo o propagaci nyní již zaniklé počítačové společnosti DEC. Reklamní sdělení bylo zasláno přibližně 400 lidem na západním pobřeží Spojených států. Spam dostal svůj originální název podle jedné scény ve známé televizní show Monty Pythonův Létající Cirkus. Základním významem pro spam bylo něco, co se neustále dokola a dokola opakuje, což způsobuje rozhořčení. V dnešních dnech je rozesílání spamů sofistikovanou operací, která zasahuje miliony e-mailových stránek internetových uživatelů.

Počet rozeslaných nevyžádaných zpráv se neustále zvyšuje. Důvodem je i to, že většina spamů je neúspěšných, protože je zachytí spamové filtry, které jsou součástí zabezpečení počítačů. Například u držitelů poštovních schránek GMail se v letech 2004 až 2008 zvýšil počet obdržených spamů čtyřnásobně. Narostl totiž z 20 % na současných zhruba 80 procent.

Zdroj: For 30 years now, you’ve been getting spam

Exit mobile version