SPIR změnil realizátora NetMonitoru z polské firmy na americkou tržní jedničku

Po skončení včerejší celodenní Internet Advertising Conference 2011 rozhodli členové Výkonné rady SPIRu o vítězi výběrového řízení pro český audit internetové návštěvnosti NetMonitor. Novým dodavatelem se stal měření internetové návštěvnosti se stala společnost comScore, současná americká jednička v měření internetové návštěvnosti.

ComScore tak v nadcházející vlně nahradí stávajícího dodavatele služby a druhého finalistu tendru, konsorcium firem Gemius a MEDIARESEARCH. Pro český internetový trh to znamená několik podstatných plus. Za prvé bude Česká republika, respektive ta její internetově-obsahová část, která je zapojena v měření NetMonitorem, mnohem lépe porovnatelná s velkou částí zbytku světa a bude pod ní podepsán skutečně renomovaný audit. Za další možná NetMonitor konečně získá nějaká hodnověrná data o návštěvnosti sice do měření nezapojených, ale významných hráčů na českém Internetu, jako je například Facebook a Google. Zda li však tato data bude NetMonitor také zveřejňovat je nejisté.

Nová vlna měření bude spuštěna na začátku roku 1212 a smlouva s má být sjednána na tři roky. Projekt zahrnuje měření návštěvnosti internetových médií v kvalitativní a kvantitativní části (návštěvnost stránek a sociodemografický profil návštěvníků médií), měření videoobsahu a nově také velmi zajímavou dodávku dat o trhu mobilního internetu.

„Rozhodujícími kriterii pro výběr dodavatele NetMonitoru byla cena, technické a výzkumné parametry systému, možnosti dalšího rozvoje, reference dodavatele, orientace na trhu a ochota přizpůsobit se požadavkům SPIR,“ vysvětluje za SPIR parametry podle kterých byl realizátor vybrán předseda Výkonné rady SPIR Ján Simkanič ().

SPIR doufá, že mu nová vlna přinese zejména zapojení hlavních zahraničních internetových médií do projektu, zahrnutí nových technologií jako jsou čtečky nebo tablety do měření, zvýšení povědomí o českém internetovém trhu pro nadnárodní inzerenty a v důsledku vyšší výdaje do internetové reklamy v ČR. „Ráda bych poděkovala všem účastníkům výběrového řízení, výběrové komisi a hlavně oběma finalistům za úsilí a energii, kterou tendru věnovali, velmi si jí ceníme“ nechala se slyšet Kateřina Hrubešová (), výkonná ředitelka SPIR.

Exit mobile version