Stránky New York Post blokují přístup z iPadu s prohlížečem Safari

Stránky New York Post zřídily nový paywall zaměřený na uživatele Safari na iPadu od Apple, a směrují je na aplikaci publikace v App Storu.

Obsah na stránkách New York Post již uživatelům iPadu není přístupný, pokud nemají oficiální aplikaci publikace zakoupenou v App Storu. Pokud chtějí uživatelé prohlížet stránky New York Post pomocí prohlížeče Safari na iPadu, jsou přesměrováni na App Store. Původně byla na stránkách umístěna reklama na aplikaci v App Storu, ale po zavření bylo uživatelům umožněno prohlížet obsah stránek.

Odkazy z Facebookové stránky New York Post pro uživatele iPadu s prohlížečem Safari také vedou na stránky App Store. Zdá se však, že uživatelé iPadu s jinými prohlížeči, jako je například Skyfire nebo Opera Mini, přístup na web zatím neztrácejí.

Děkujeme za návštěvu. Obsah stránek New York Post je nyní na iPadu přístupný pouze s pomocí aplikace New York Post, říká se na úvodní stránce. Dále jsou současní předplatitelé vyzváni, aby si stáhli aplikaci, kde mohou na stránky vstoupit s pomocí volby obsah.

Předplatné prostřednictvím aplikace stojí 6,99 dolarů za měsíc, 39,99 dolarů za šest měsíců a 79,99 dolarů za rok. Není možné zakoupit jen jedno číslo.

Přestože New York Post není v žádném případě prvním velkým magazínem, který žádá platby za svůj obsah, toto rozhodnutí vyvolalo vlnu kritiky, obzvláště proto, že blokuje stránky určité skupině uživatelů, což je narušování pravidel webu. Vyjadřuje se k tomu blogger Dave Winer.

Apple uvedl možnost placení v rámci aplikací v tomto roce, a vysloužil si kritiku za porušování volné soutěže. Minulý týden Apple zrušil pravidlo, ktere říká, že ceny v rámci aplikací musí být stejné nebo nižší než ty, které jsou nabízené vně aplikací.

Přes počáteční váhání mnoho velkých vydavatelů začalo nabízet platby v rámci aplikací. Jedním z nich je například Bloomberg Businessweek, který uvedl, že je spokojen s podmínkami, které nabízí Apple, a zaměřuje se na iPad, který je nyní tím nejdůležitějším místem, kde je třeba získat pozici.

Vydavatel magazínů New Yorker, Wired a GQ Condé Nast, začal nabízet předplatné v rámci aplikace v květnu, zatímco Hearst slíbil, že jeho tři magazíny Esquire, Popular Mechanics a The Oprah Magazine začnou možnost předplatného v rámci aplikace nabízet nejpozději v červenci.

Zdroj: Apple Insider

Exit mobile version