Studie: světový prodej počítačů vzrostl o 14,4 %

Analytická společnost Gartner prezentovala výsledky svého nejnovějšího průzkumu, ve kterém shrnuje aktuální statistiky o prodejnosti počítačů ve třetím čtvrtletí tohoto roku. Součástí studie je také přehled pěti nejúspěšnějších dodavatelů na celosvětovém trhu, v regionu Evropa, Blízký východ, Afrika (EMEA) a na trhu ve Spojených státech amerických. Na světovém trhu bylo ve třetím čtvrtletí tohoto roku prodáno 68,5 milionů kusů počítačů, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku znamená nárůst o 14,4 %.

Z výsledků studie vyplývá, že se zvýšila prodejnost počítačů především v asijsko-pacifické oblasti. Zde byl zaznamenán nárůst prodejnosti až o 23,4 %. V regionu Evropa, Blízký východ a Afrika se podařilo navýšit prodejnost o 16,4 %.

Na druhou stranu trh ve Spojených státech nesplnil očekávání analytiků. Ti očekávali růst prodejnosti o 6,7 %, ovšem ta vzrostla pouze o 4,7 %. Další zajímavý fakt říká, že na trhu ve Spojených státech amerických se prvně v historii prodalo více notebooků než stolních počítačů. Tato informace by mohla znamenat potvrzení dlouhodobých předpovědí o tom, že ve světě brzy předčí prodej notebooků zájem o stolní počítače.

„Trh s počítači pokračuje v potvrzování celosvětového trendu svého růstu,“ poznamenala Mikako Kitagawa, analytička společnosti Gartner.

Další část průzkumu se týká úspěšnosti světových producentů počítačů. Tady potvrzuje svojí výsostnou pozici na trhu společnost Hewlett Packard, které patří 18,8 %. Druhé místo drží výrobce Dell s 14,4% podílem. Na dalších pozicích se seřadily společnosti Acer, Lenovo a Toshiba.

Nejmarkantnější nárůst zaznamenala společnost Acer, která navýšila prodejnost o 58 %. Podle názorů analytiků Aceru velmi prospěla akvizice počítačového výrobce Gateway z Tchajwanu.

Kvalitní výsledky prodejnosti má také společnost Lenovo. Té se podařilo globálně zvýšit prodejnost svých produktů o 22,8 %. Lenovu se dařilo především v asijsko-pacifické oblasti, ale slušné výsledky společnost zaznamenala i na trzích ve Spojených státech a v regionu EMEA. „Ekonomická nejistota, situace na trhu s hypotékami a menší spotřebitelská odvaha mohly hrát roli ve změnách na americkém trhu,“ pokusila se odhadnout důvody menší prodejnosti Mikako Kitagawa.

Ve Spojených státech se nejvíce prodávají výrobky Dell, poté HP a na třetím místě je Apple. Na trhu v regionu EMEA je zase největší poptávka po produktech Hewlett-Packard, poté je zájem o Acer a Dell. Ranjit Atest, analytik společnosti Gartner, řekl, že prodejnost počítačů v oblasti EMEA překonala očekávání.

Výrobce HP v roce 2007 uvedl kompletní řadu notebooků a stolních počítačových sestav HP Pavilon společně s operačním systémem Windows Vista. Zákazníkům migrujícím na systém Windows Vista společnost HP umožnila využít specializovanou službu HP SmartFriend, která v rámci osobních lekcí přes Internet poskytuje účinnou pomoc s přenosem souborů nebo fotografií a s nastavením systému či síťové konektivity. Kromě toho HP v letošním roce uvedla řadu nových serverů, PDA, notebooků a jejich příslušenství. HP též představila produkty v oblasti digitální fotografie a zajímavých multifunkčních zařízení.

Společnost Apple v tomto roce především prorazila na trhu se svojí novinkou iPhone. Před několika dny navíc společnost představila nový operační systém Leopard. Acer si tradičně drží v roce 2007 svoji vysokou prodejnost PC sestav a také notebooků. Značka Acer je údajně nejprodávanějším výrobcem počítačů v několika vyspělých evropských zemích.

Společnost Dell zase v polovině roku začala nabízet na americkém trhu tři své produkty s předinstalovaným Linuxem Ubuntu 7.04. Jedná se o Desktopy XPS 410n a Dimension E520n a notebook Inspiron E1505n.

Zdroj: tisková zpráva

Souvisejici

Prodej notebooků roste, dosáhl 24,1 milionů
Průzkum: zisk z prodeje bezpečnostního softwaru dosáhne 2,4 miliardy

Exit mobile version