T-Mobile začal s nabídkou komerční mobilní reklamy

Český operátor T-Mobile aktuálně oznámil spuštění komerční nabídky mobilní reklamy třetím stranám. Konkrétně nabízí tři typy kampaní: reklamu přes SMS a MMS, reklamu na SIM Toolkit přímo v telefonu a reklamní letáky přikládané k fakturám.


Foto: T-Mobile.

V rámci novinky T-Mobile se cena za zásah jednoho kontaktu pohybuje v rozmezí 2,50 – 7 Kč a u každého typu je stanovena ve dvou úrovních, podle podrobnosti zacílení.

Výhoda přesného zacílení

Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile, uvedl, že mobilní reklama se odlišuje přesným zacílením a umožňuje okamžitou reakci osloveného zákazníka. Zároveň je dobře měřitelná. Mobil je velmi osobní médium a většina lidí si sdělení, které obdrží do mobilu, přečte, případně pošle dál, o čemž svědčí výsledky pilotu T-Mobile,“ dodal Němec.

Největší český operátor testoval účinnost SMS/MMS kampaní v rámci pilotního projektu, který se uskutečnil 16. 3. – 12. 6. 2009. Zkušební provoz byl realizován na vzorcích dvou cílových skupin (mladí a městské ženy). Se svými kampaněmi se zúčastnilo 22 inzerentů z řady oblastí (FMCG, kosmetický, módní a automobilový průmysl, finanční instituce a vydavatelství). Celkem proběhlo 32 kampaní.

Z výsledků testování vyšla průměrná response rate 2,72 %, která vysoce převyšovala stejný ukazatel u bannerových kampaní na českém internetu (průměr se pohybuje na 0,1 – 0,2 %).

Skupiny, které se zúčastnily pilotu, vyjádřily též vysokou pravděpodobnost využívání mobilní reklamy i v budoucnu. Zcela (na 100 %) je o tom přesvědčeno 58 % městských žen a 38 % mladých. Více než 4/5 účastníků pilotu by využívání této služby doporučily také svým přátelům a známým.

Zacílení reklamní kampaně

Nabídka T-Mobile poskytuje dvě úrovně zacílení reklamních kampaní – základní a rozšířené. Základním jsou pohlaví a věk, rozšířené pak obsahuje mj. také filtry geografické, typ telefonu či využívání mobilních služeb. Co se týká úrovní u podnikatelů, za základní hledisko jsou považovány geografický údaj, u rozšířených pak např. údaj o oboru, v němž firma podniká (tzv. OKEČ).

Přečtěte si také

T-Mobile zvýší cenu iPhone o 3000 korun kvůli překupníkům
T-Mobile přebírá maloobchodní telekomunikační divizi Českých Radiokomunikací

Exit mobile version