T-Mobile přebírá maloobchodní telekomunikační divizi Českých Radiokomunikací

Největší český operátor včera oznámil převzetí více než 170 tisíc zákazníků telekomunikačních služeb Českých Radiokomunikací. Ty si ponechávají vysílací služby a telekomunikační divizi korporátních a velkoobchodních zákazníků. T-Mobile se tak stává největším alternativním ADSL operátorem.


Foto: T-Mobile.

Podle slov generálního ředitele společnosti, Rolanda Mahlera, je transakce pro stávající zákazníky Radiokomunikací výhodná: zůstanou jim služby ve stejném rozsahu jako nyní a navíc získají zázemí a všechny výhody zákazníků T-Mobile. Společnosti podepsaly smlouvy o spolupráci na poskytování služeb po přechodnou dobu, dohoda ještě čeká na schválení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Radiokomunikace zeštíhlují

České Radiokomunikace se chtějí soustředit především na svůj core business, tedy vysílací služby a telekomunikační služby pro firemní zákazníky. V roce 2006 koupily firmu Tele2 a úspěšně se profilovaly jako alternativní operátor. Domácnosti na rozdíl od firemních zákazníků jsou poměrně náročné na správu (mnoho malých zákazníků) s nepříliš zajímavými výnosy. Telefonní operátoři jsou ale na takovou klientelu zvyklí a nemají problém s ní pracovat.

T-Mobile se nabídkou služeb přiblíží O2

Krédem T-Mobile je vize „Connected Life&Work“. Podobně jako O2 chce T-Mobile zajistit všechny „internetové potřeby“ svých zákazníků, od internetu v mobilu a notebooku až po pevnou linku k PC. Mobilní trh je navíc prakticky přesycen, dochází zde jen ke drobným migracím mezi jednotlivými operátory. V nabídce širokopásmového internetu vidí T-Mobile příležitost k budoucímu růstu a zároveň perspektivní trh, neboť penetrace širokopásmového internetu v domácnostech je dnes jen zhruba třetinová.

Exit mobile version