iPadový magazín The Daily odstartoval, stojí necelé 2,50 Kč

Dlouho očekávaný deník The Daily určený výhradně pro iPad konečně odstartoval. Zákazníky chce nalákat aktuálním obsahem a nízkou cenou.


The Daily

Ředitel News Corp Rupert Murdoch a zaskakující šéf Apple Tim Cook v průběhu včerejšího dne oficiálně představili nový a výhradně pro iPad určený deník The Daily. Ten bude obsahově stát na pomezí bulváru a seriózních novin a pokusí se tak oslovit co nejširší spektrum zájemců. Původně měl být The Daily představen už v polovině ledna, kvůli technickým problémům spojeným s odběrem ale jeho start musel být odložen. The Daily je v současnosti dostupný pouze zákazníkům na území USA.

Jak už bylo zmíněno v úvodu, The Daily sází především na aktuálnost informací, vysokou periodicitu a nízkou cenu. Ta dosahuje pouhých 14 centů, respektive zhruba 2,50 Kč za jedno číslo, což je mnohonásobně méně, než zákazníci zaplatí za klasické tištěné deníky. Týdenní předplatné pak zájemce vyjde na stále velmi příjemných 99 centů (zhruba 17,4 Kč), roční odběr bude stát 39,99 dolarů, tedy zhruba 700 Kč. Stejně jako v případě prodeje aplikací v rámci obchodu App Store získá i v případě deníku The Daily společnost Apple 30% ceny z každého prodeje.

Celkově má na projektu The Daily pracovat redakce čítající zhruba stovku novinářů, „vypomáhat“ by navíc měli i někteří současní redaktoři tištěných deníků The New York Times a britského The Sun. The Daily bude navíc přebírat i některé zpravodajství AOL či Dow Jones. Celkové náklady na spuštění deníku měly podle neoficiálních informací dosáhnout zhruba 30 milionů dolarů (okolo 520 milionů Kč). Podle Murdocha se The Daily zaplatí ve chvíli, kdy si jej předplatí na 800 tisíc čtenářů.

Projekt ipadových novin The Daily je nejnovější iniciativou společnosti News Corp ve snaze přimět čtenáře platit za jí poskytované internetové zpravodajství. Připomeňme si, že v průběhu loňského roku na placený model přešly některé známé zpravodajské portály spadající pod křídla News Corp, jako například The Financial Times či New York Times. Přes značný nesouhlas ze strany čtenářů je pravděpodobné, že strategii zpoplatnění online obsahu v následujících letech převezmou i další zpravodajské portály.

Přestože je The Daily bezesporu nejčastěji zmiňovaným a ostře sledovaným zpravodajským počinem určeným pro platformu iPad, nemůže se pochlubit přívlastkem „první.“ Jak jsme vás informovali, počátkem prosince loňského roku svůj magazín The Project poměrně neočekávaně spustil britský miliardář Richard Branson. Na rozdíl od The Daily je ale The Project pouhým měsíčníkem a na jeho chodu se podílí několikanásobně menší počet lidí, než v případě The Daily. Lze tak očekávat, že si oba zpravodajské počiny budou ve finále konkurovat jen minimálně.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version