Schválení diginovely posiluje postavení ARBOmedia na českém trhu

ARBOmedia

Parlament učinil dlouho a s napětím očekávaný legislativní krok k vyřešení budoucnosti televizního a rozhlasového vysílání na území ČR. Schválenou diginovelu mediálního zákona v minulém týdnu podepsal i prezident republiky. Jako kýžené zklidnění nejistých mediálních vod ji vítá i společnost ARBOmedia, která patří mezi klíčové hráče v prodeji reklamního prostoru svých mandantů, zejména médií veřejné služby – České televize a Českého rozhlasu.

„Diginovela je impulsem k další intenzivní práci pro naše mandanty. Napětí a dlouhodobě nejasná budoucnost digitálního vysílání a s ním spojených změn v českém éteru, určitě nepřispívaly k dobré atmosféře mezi zadavateli reklamy, médii a prostředníky,“ komentuje uklidnění situace šéf společnosti ARBOmedia Radek Jeneš a dodává: „Novela zákona o digitálním vysílání není jen impulsem pro příjemce rozhlasového a televizního signálu, aby si pořídili potřebnou techniku. Je to rozhodně signál pro další spolupráci mezi zadavateli reklamy a médii. A my se cítíme být v této komunikaci a spolupráci klíčovým partnerem.“ Jeho slova potvrzuje i druhý generální ředitel pražské pobočky Alexander Sigl.

Aby mohla i nadále svým klientům nabízet kvalitní služby, které se novým médiích přizpůsobí, zřídila společnost dvě nové dceřiné společnosti – ARBOvision a ARBOinteractive. Obě se budou věnovat novým marketingově-komunikačním kanálům a marketingovému poradenství při obsazování reklamního prostoru. ARBOmedia se stále soustředí zejména na rozhlas a televizi, internetová média obsáhne ARBOinteractive. Rovněž mateřská společnost ARBOmedia prošla v posledních měsících řadou zásadních změn.

Šéf televizních prodejů ARBOmedia Michael Štádler doplňuje: „Jako pozitivní vnímám, že klasická reklama na ČT zůstane zachována i po 1.1.2008 a to v intencích: 0,75 % denního vysílacího času na ČT1 a 0,50 % denního vysílacího času na ostatních kanálech (ČT2, ČT24, ČT4 Sport). Předpokládáme, že zachováno zůstane zhruba 94% reklamního prostoru z roku 2007. Dalšími možnostmi komunikace zůstává teletext a sponzoring. Optimálním východiskem pro rok 2008 je velmi dobrá sledovanost obou kanálů ČT. Zájem zadavatelů o reklamní prostor dává předpoklad k dosažení velmi dobrého obchodního výsledku i v roce 2008. Prostor pro realizaci speciálních projektů vznikne i v roce 2008, kdy bude ČT např. vysílat dvě velké sportovní události – MSLH a LOH.“

Za ARBOinteractive její ředitel Tomáš Jankůj dodává: „ARBOinteractive bude i nadále v portfoliu skupiny hrát roli specialisty zaměřeného na interaktivní média. Společnost vznikla na základě strategického rozhodnutí centrály a je vůbec první (ale nikoliv poslední) čistě internetovou společností v rámci celé skupiny ARBOmedia AG. Jádro obchodních aktivit je soustředěno kolem sítě obsahově zaměřených serverů SUN oslovující více než dva milióny uživatelů, která se pravidelně umisťuje mezi TOP 10 nejnavštěvovanějšími médii na internetu. Profesionální internetový tým, který operuje na on-line trhu od roku 1998, právě nyní společně s médii připravuje vznik další sítě internetových serverů.“

ABROvison se chce specializovat na cross-marketing, využití direkt- a mobilního marketingu. Jejím cílem je stát se v oblastí inovativních komunikačních kanálů lídrem na trhu. Potřebné know-how jí poskytne její mezinárodní zakotvení. Důkazem, že rozvoj své činnosti myslí vážně, je i fakt, že se rozhodla od podzimu výrazně posílit své řady. Ke stávající ředitelce Susan Vyvial přibyl Country manager René Pour s více než 10letou zkušeností v telekomunikačních a direktmarketingových společnostech, který zodpovídá za vedení společnosti. Janette Turňová potom bude na místě Marketing&Account Direktorky odpovídat za strategické a konceptuální vedení klientů a jejich projektů.

Exit mobile version