MyQ – tiskové řešení pro správu a zabezpečení tiskových úloh

Společnost JANUS, výhradní distributor tiskových zařízení Kyocera Mita v České republice a firma s dlouholetými zkušenostmi z oblasti vývoje a implementace tiskových řešení, uvádí na český trh vlastní systém pro správu, zabezpečení a monitoring tiskových úloh. Na základě svých předešlých zkušeností a podrobné znalosti českého trhu vyvinula společnost JANUS systém MyQ, který vyplňuje podstatnou mezeru v současné nabídce podobných tiskových řešení.

MyQ uspokojí především zájemce z řad malých a středních firem, kteří potřebují nenáročný a přehledný systém správy tisku a nemohou vynaložit přehnaně vysoké prostředky na jeho pořízení. Vždyť u některých konkurenčních produktů převyšuje pořizovací cena hardwaru pro jednu tiskárnu nebo kopírku cenu samotného tiskového zařízení, nemluvě o ceně software a dalších výdajích na návazné služby.

Co všechno systém MyQ umožňuje a k čemu slouží? Řeší v podstatě tři základní požadavky uživatelů: ochranu a zabezpečení dat, úsporu prostředků vynaložených na provoz tiskových zařízení a větší pohodlí při obsluze a úsporu času zaměstnanců.

První z těchto požadavků – ochrana a zabezpečení dat – se stává klíčovou záležitostí, jakmile se nahradí několik osobních tiskáren jedním sdíleným zařízením. Důvěrná a citlivá data se tak dostávají do mnohem většího nebezpečí zneužití dalšími osobami. MyQ tento problém řeší vybavením tiskových zařízení speciálními terminály sloužícími k identifikaci uživatele a fyzickým vytištěním dat až v okamžiku, že je uživatel úspěšně identifikován.

Nejlepší cestou ke snížení tiskových provozních nákladů, což je otázka druhého požadavku, je omezení všech, nebo alespoň většiny tisků a kopií sloužících k soukromým účelům zaměstnanců. MyQ poskytuje zcela přehledné a přesné reporty o tom kdo, kdy, co a na jakém zařízení tisknul a kopíroval, včetně souhrnných informací za zvolené období. Reporty je možné generovat automaticky a pravidelně odesílat na emailovou adresu.

Třetí požadavek – pohodlnou obsluhu a úsporu času zaměstnanců umožňuje funkce, pro kterou se všeobecně vžil název „FollowMe“. Ta umožňuje zaměstnancům vybrat si tiskové zařízení nikoliv při zadávání úlohy k tisku, ale až v momentě, kdy ji chtějí fyzicky vytisknout a identifikují se pomocí terminálu. Lze říci, že v tomto případě uživatel nikdy netiskne na tiskárně, která má poruchu, nebo na které došel toner, čili všichni uživatelé mají po celou pracovní dobu k dispozici fungující tiskové zařízení. S pohodlím a úsporou času souvisí i možnost opakovaného tisku úloh přímo ze serveru, bez opětovného otevření dokumentu v počítači a zdlouhavého tisku přes ovladač, neboť všechny tiskové úlohy systému MyQ jsou uloženy na serveru a jsou dostupné přes přehledné WEB rozhraní.

Ještě několik poznámek o tom, z čeho se systém MyQ sestává. Toto tiskové řešení je kombinací hardwaru i softwaru a při vývoji obou těchto složek se vývojáři společnosti Janus snažili jít co nejsnazší cestou, aby docílili nejen příznivé ceny, ale především co největší jednoduchosti a srozumitelnosti systému z hlediska koncového uživatele. Rozměrově velice kompaktní síťově připojitelné terminály jsou dodávány ve dvou verzích, interní a externí.

Interní verzi lze zabudovat přímo do tiskového zařízení, ze kterého je možné terminál i napájet, takže nejsou potřeba žádné vnější propojovací kabely mezi terminálem a tiskovým zařízením, ani vlastní napájecí zdroj, a na první pohled není poznat, že je tiskové zařízení takovým terminálem vůbec vybaveno. Externí verzi lze umístit kamkoliv v okolí tiskového zařízení a její hlavní předností je tedy velká flexibilita co se týče modelu tiskového zařízení. K terminálu je možné připojit jakoukoliv čtečku karet, klíčenek, nebo jiných identifikátorů. Nejběžnější čtečky jsou podporovány standardně (např. RFID, Mifare).

Softwarová část se skládá ze služby MyQ pro systémy MS Windows XP/2000/2003 a databáze se všemi potřebnými údaji. K instalaci služby včetně všech jejích komponent slouží jednoduchý instalátor, který umí všechny komponenty i snadno odinstalovat. Celý systém má přehledné WEB rozhraní a je možné jej spravovat a konfigurovat z internetového prohlížeče odkudkoli ze sítě bez nutnosti instalace klientské aplikace. Stejně tak i tiskové ovladače mohou být nainstalovány na tiskovém serveru a nasdíleny všem uživatelům, takže není nutná individuální instalace na každém klientském počítači.

„Z odhadů a zkušeností společnosti JANUS vyplývá, že nasazením skupinových multifunčních zařízení v kombinaci s řešením MyQ je možné dlouhodobě ušetřit i více než 50% celkových nákladů na tisk. MyQ si tak na sebe dokáže snadno vydělat, nehledě na řadu dalších předností, jakými jsou zejména malé rozměry, nízká pořizovací cena, snadná instalace a jednoduchá obsluha.“ konstatuje Martin Januš, ředitel společnosti Janus.

Softwarová licence pro jedno tiskové zařízení stojí 1 500 Kč bez DPH. V takovém případě lze systém provozovat pro monitoring přímého tisku. Jakmile se zákazník rozhodne pro bezpečný tisk (FollowMe), stačí dokoupit pouze MyQ terminál v hodnotě 12 900 Kč bez DPH a příslušný typ autorizační čtečky. Odpadá jakékoliv dodatečné licencování či instalování a vzhledem k široké škále podporovaných čteček je zpravidla možné využít již stávající typ bezkontaktních karet.

O společnosti JANUS

Společnost JANUS byla založena v roce 1992 ve spolupráci s Kyocera Electronic Europe. Je oficiálním autorizovaným dovozcem a distributorem tiskových řešení laserových tiskáren, digitálních kopírek, multifunkčních a velkoformátových zařízení značky KYOCERA v České republice. Od roku 2007 také nabízí vlastní řešení správy tiskových úloh pod názvem MyQ. Společnost JANUS je držitelem ISO 9001:2000 a ISO 14001:2004.

Exit mobile version