Orange a Nokia uzavírají mezinárodní strategické partnerství v oblasti mobilních služeb

Společnosti Orange a Nokia dnes oznámily, že uzavřely mezinárodní strategické partnerství, které představuje rozšíření spolupráce obou firem na základě první smlouvy podepsané oběma společnostmi v únoru 2008. Obě přední firmy v oboru se zavázaly ke tříletému partnerství, v jehož rámci bude 10 nových telefonů Nokia prodáváno v barvách firmy Orange. Kromě toho budou firmy spolupracovat v oblasti poskytování hudby, herního obsahu, reklamy, map a dalších specializovaných služeb v závislosti na konkrétních regionech.

Společnosti Orange a Nokia se dohodly, že na nových telefonech značky Nokia spustí celou paletu integrovaných multimediálních služeb. Kromě toho firmy zahájí prodej systému H208 na 9 hlavních trzích, v rámci iniciativy zaměřené na podporu prodeje produktů mobilní digitální zábavy. V rámci strategického partnerství získají zákazníci přímý přístup do e-shopu Orange Music Store, k mobilním hrám z nabídky Orange a NGage, a také k mapám na Nokia Maps. V rámci programu Orange Signature budou všechny služby integrovány do rozhraní firmy Orange, které uživatelé dobře znají, a jenž jim umožňuje dostat se přes jedno kliknutí k informacím a zábavním službám.

Olaf Swantee, výkonný viceprezident divize Osobních komunikačních služeb firmy Orange, řekl: „Tato spolupráce podtrhuje snahu společnosti Orange vytvářet strategická partnerství, která zákazníkům přinesou ty nejlepší multimediální služby tím nejsnazším způsobem. „Společnost Orange věří, že naše pozice jedničky v oblasti inovací na poli mobilních multimédií, spolupráce s předními poskytovateli obsahu a využití produktů firmy Nokia a naší platformy Ovi jsou výborným základem pro společné poskytování široké palety kvalitních služeb,“ dodal Georges Penalver, výkonný viceprezident firmy Orange pro strategický marketing.

„Jsme rádi, že jsme mohli uzavřít toto strategické partnerství s firmou Orange. Věříme, že spojení služeb Signature a Ovi přinese spotřebitelům rozšíření možností výběru produktů a služeb,“ řekl Kai Öistämö, výkonný viceprezident firmy Nokia pro mobilní přístroje. „Současně očekáváme, že v průběhu doby naši spolupráci rozšíříme i do dalších oblastí, které půjdou nad rámec původní dohody o spolupráci v oblasti hudby, her, map a reklamy.“

Na základě smlouvy budou obě společnosti spolupracovat v oblasti marketingu s cílem podpořit uvádění nových zařízení na trh a zajistit rozvoj multimediálních aplikací. Například platforma mobilních map od firmy Nokia (Nokia Mobile Maps) a GPS technologie budou implementovány do nových telefonů Nokia, prodávaných v rámci programu Orange Signature. To uživatelům umožní navigaci, vyhledávání míst na mapě a využívání reklamních služeb. Cílem obou společností je získat do roku 2010 alespoň 10 milionů aktivních uživatelů služby Mobile Maps, kteří by tuto mapovou službu využívali na mobilních telefonech značky Nokia, prodávaných v síti Orange.

O společnosti Orange

Orange je jednou z klíčových značek firmy France Telecom a jedním z největších telekomunikačních operátorů na světě. Firma France Telecom měla k 31. březnu 2008 na pěti kontinentech více než 172 milionů zákazníků, z nichž dvě třetiny představují zákazníky firmy Orange. V roce 2007 dosáhla skupina konsolidovaných tržeb ve výši 52,9 miliard euro (tržby za první čtvrtletí roku 2008, končící 31. březnem 2008 dosáhly 13 miliard euro). K 31. březnu 2008 měla skupina 111,9 milionů zákazníků využívajících služeb mobilní komunikace a 12 milionů zákazníků využívajících služeb v oblasti širokopásmového připojení k internetu (ADSL).

Program NExT (New Experience in Telecommunications – Nové zkušenosti v telekomunikacích), který skupina spustila v červnu roku 2005, firmě France Telecom umožní provést transformaci v globálního integrovaného operátora a začít nabízet nové telekomunikační služby v Evropě. V roce 2006 se Orange stala jedinou společnou značkou skupiny pro poskytování služeb v oblasti internetu, televize a mobilních služeb ve většině zemí, kde firma podniká.

Pro zákazníky z řad firem firma France Telecom poskytuje na celém světě služby pod značkou Orange Business Services. Společnost France Telecom je třetím největším mobilním operátorem v Evropě a evropskou jedničkou v oblasti poskytování širokopásmových internetových služeb. Firma patří mezi největší světové poskytovatele telekomunikačních služeb nadnárodním společnostem.

France Telecom (index NYSE:FTE) je kótována na burzách Euronext Paris a New York Stock Exchange.

Více informací najdete na webových stránkách http://www.orange.com, http://www.francetelecom.com, http://www.orange-business.com.

O společnosti Nokia

Nokia je světovou jedničkou v oblasti mobilní komunikace a hlavním tahounem růstu a transformace v oblasti sbližování internetu a komunikačního sektoru. Vyrábíme širokou paletu mobilních zařízení, služeb a softwaru, které lidem umožňují přehrávání hudby, videa, obrázků, her, map a dalších služeb přímo na mobilních telefonech. Hlavní oblastí, na kterou se zaměřujeme, je vývoj a růst mobilních internetových služeb, a také vývoj firemních řešení a softwaru. V rámci naší značky Nokia Siemens Networks nabízíme rovněž zařízení, řešení a služby v oblasti komunikačních sítí.

Exit mobile version