AEC nově poskytuje školení v kybernetické bezpečnosti

Společnost AEC, přední poskytovatel kybernetického zabezpečení, nabízí efektivní vzdělávací program pro zaměstnance firem a institucí. Nově začala v rámci svých služeb security awareness využívat nástroje americké platformy KnowBe4. Díky využití nových nástrojů mohou nyní klienti AEC úspěšněji čelit kybernetickým útokům, včetně falešných e-mailů nebo podvodných telefonátů.

Zákazníci společnosti AEC si nyní mohou vybrat ze dvou vzdělávacích módů. Ten první jim umožňuje pořídit si produkt v podobě unikátního přístupu k nástrojům americké platformy KnowBe4, kde si mohou sami nasimulovat hackerské útoky a následně využívat navazující e-learningovou výuku podle své potřeby.

Pro takovou činnost však většině tuzemských firem chybí potřebné know-how. Správně zpracovat, zacílit a vyhodnotit veškeré kroky je náročné. AEC proto nabízí i druhou možnost, a to objednat si security awareness jako komplexní službu, kde veškeré postupy, včetně využití unikátních nástrojů, zajišťují experti AEC.

„Partnerství s firmou KnowBe4, která představuje naprostou světovou špičku pokrývající oblast security awareness, znamená pro AEC významnou evoluci nabízených služeb,“ zdůraznil Maroš Barabas, Head of Product Management společnosti AEC, a dodal: „My teď můžeme propojit a zautomatizovat jednotlivé dílčí kroky všech našich výukových programů a jejich sílu napřít správným směrem.“

Hlavní předností KnowBe4 je, že dokáže zajímavým způsobem spojit testování s učením. Prostředí, v němž pracuje, umožňuje provádět přezkoušení před i po provedení školení. Díky tomu je dobře patrné, kteří uživatelé se v průběhu času zlepšují a kteří ještě potřebují pomoci a s čím konkrétně. Zjištěné výsledky lépe pomáhají přizpůsobit školení jak jednotlivým účastníkům, tak i celkovým potřebám dané organizace.

Zákazníci AEC mají k dispozici výukový program sestavený v podobě celé série atraktivních kroků: rozbory incidentů, školení, názorná infografika, informativní e-maily, ale i přezkušování a specifické testování získaných znalostí zaměřené na fyzické, e-mailové, ale i telefonické metody útoků. Cílem je změnit návyky uživatelů a upevnit nové vzorce jejich chování tak, aby se téma kybernetické bezpečnosti stalo přirozenou součástí kultury firmy.

„My nepředstavujeme útočníka, který by ten útok zneužil, právě naopak. I když se jedná o vzdělávací trénink, postupujeme stejně zákeřně a nemilosrdně, jako by postupoval zkušený hacker,“ řekl k tomu Maroš Barabas a dodal: „Z našich dosavadních zkušeností vyplývá, že osobní konfrontace s útokem, byť simulovaným, a vlastní intenzivní prožitek té situace, přinášejí zaměstnancům dlouhodobou zkušenost.“

Drtivá většina všech kybernetických útoků se dnes zaměřuje na nejslabší článek ochrany firemních dat, a tím je člověk. Útočníci používají nejrůznějších podvodných metod, včetně shromažďování volně dostupných informací, s jejichž pomocí se pak pokouší vystavit uživatele tlaku, zmást ho a oklamat.

„Stále více firem zjišťuje, že nejlepší způsob, jak svá data zabezpečit před útokem sociálním inženýrstvím, není vystavět kolem nich nákladnou technologickou hradbu, ale co nejlépe poučit své lidi. Naše nabídka reaguje na to, že vzdělávání zaměstnanců v podobě standardního jednorázového školení se ukázalo jako málo účinné,“ shrnuje Maroš Barabas.

Exit mobile version