Byznys ERP pomáhá vylepšovat obchod s nábytkovými polotovary

Dodavatel nábytkových polotovarů, společnost Luceo, se kvůli zkvalitnění obchodních činností, jednoduchému vyhodnocování efektivity práce se zákazníkem a měření výkonu svých obchodníků, rozhodl zavést podnikový informační systém Byznys ERP od společnosti JKR.
Jako reakci na rostoucí konkurenci kladla společnost Luceo stále větší důraz na vylepšování zákaznického komfortu, a to zejména prostřednictvím nasazování nástrojů pro on-line komunikaci s partnery. Od roku 2008 proto začala používat vlastní objednávkový systém Online724 pro objednávání atypického sortimentu nábytkových dvířek. Mezi další užitečné pomocníky zkvalitňující komunikaci se zákazníky patřil kalkulátor pro vizualizaci a objednávání posuvných dveří i samostatného kráceného kování, kusový e-shop a unikátní objednávkový systému Litedoor pro významné smluvní prodejce.

Neustálé zlepšování zákaznického servisu a služeb nakonec vedly společnost Luceo k rozhodnutí zavést nový informační systém a nahradit jím veškerá samostatná softwarová řešení používaná ve skladech, obchodě a při evidenci objednávek. Hlavním cílem nasazení ERP systému bylo především propojení on-line nástrojů na webu s centrálním systémem, vytvoření nového e-shopu, zkvalitnění obchodních činností, jednoduché vyhodnocování efektivity práce se zákazníkem a zavedení měření výkonu obchodníků.

„Do výběrového řízení jsme přizvali 5 dodavatelů různých ERP systémů a důkladně hodnotili jejich nabídky nejen z pohledu řešení požadavků, ale také s ohledem na finanční náklady pro období 10 let používání. Rozhodnutí vybrat systém Byznys ERP hodně podpořil také přístup společnosti Gosvo, implementačního partnera JKR. Zatímco ostatní dodavatelé počítali cenu zakázkových úprav, Gosvo prezentovalo, jak řešit požadavky standardními funkcemi a pro zakázkové úpravy zůstaly pouze opravdu specifické funkcionality,“ uvedl Martin Baier ze společnosti Luceo.

Samotnému nasazení systému Byznys ERP předcházela předimplementační příprava. Významná část analýzy byla věnována řízení obchodních činností, skladovému hospodářství a nákupu zboží i materiálu pro výrobu. Další důležitou oblastí bylo propojení s externími aplikacemi na internetu.

Po schválení předimplementační přípravy došlo k zahájení implementace, v jejímž rámci konzultanti nainstalovali a zprovoznili systém Byznys ERP na připojených stanicích, včetně vzdálené stanice externí účetní firmy. Důležitou etapou Implementace se stala příprava a otestování komunikace s externími aplikacemi, následována zaškolením uživatelů a customizací systému podle požadavků konkrétních uživatelů.

Mezi hlavní přínosy nového řešení patří sjednocení systému v rámci celé společnosti, lepší informovanost zaměstnanců, on-line dostupnost obchodních informací, a to i vzdáleně, lepší ochrana firemních dat, optimalizace skladových zásob a zjednodušení vlastní zakázkové výroby. Dále propojení s vlastním e-shopem, online konfigurátory a objednávkovými systémy, návaznost modulu CRM na Outlook, přehledná komunikace se zákazníky, jednoduché vyhodnocení efektivity práce obchodníků, sledování výrobních a ostatních nákladů a výnosů na zakázky a jejich porovnávání s plánem.

Velkým přínosem je rovněž zjednodušení nákupu příslušenství s ohledem na individuální požadavky zákazníků, on-line práce externí účetní v ERP systému, a v neposlední řadě také přívětivé uživatelské prostředí s bohatou možností nastavení systému včetně tiskových výstupů.

Exit mobile version