CE Colo rozšířilo své pražské datacentrum (bývalý Sitel)

Společnost CE Colo, přední poskytovatel služeb datových center v regionu střední a východní Evropy, rozšířila během posledních měsíců své pražské datové centrum (bývalé datové centrum Sitel) o 700 m2 zákaznické plochy. Více než třetinu této nové části se již podařilo obsadit. Například dlouholetý zákazník T-Mobile zvýšil rozsah jím využívané plochy o 40 %. Datové centrum CE Colo nyní nabízí celkem 3000 m2 zákaznické plochy pro umístění serverů.
„Rozšíření našeho pražského datového centra je dalším krokem naší expanze, která ještě více posiluje naši pozici v celém regionu střední a východní Evropy. Zda bude tato expanze dále pokračovat, závisí samozřejmě na poptávce zákazníků, ale v tomto ohledu jsem velmi optimistický. Vždyť třetinu nové plochy současného datového centra se nám podařilo obsadit ještě před dokončením,“ řekl Jan Daan Luycks, ředitel firmy CE Colo.

Samotná výstavba nového sálu byla zahájena v létě a trvala přibližně dva měsíce. Díky zvětšení zákaznické plochy centra o 700 m2 došlo i ke zvýšení celkového příkonu elektrické energie o 35 % a souvisejícím rozšíření o transformátor a dieselový generátor. Distribuce navýšené kapacity byla připravena tak, aby se zajistila odolná, efektivní a škálovatelná technická infrastruktura, která podpoří jak novou, tak původní zákaznickou plochu datového centra. To nyní dokáže s využitím standardní konvenční konstrukce nabídnout příkon až 15 kW na jeden rack.

Datové centrum Sitel se stalo součástí společnosti CE Colo v lednu tohoto roku. Nachází se v Praze 10 a po současném rozšíření má rozlohu 2 970 m2 čisté zákaznické plochy. Využívá jej přibližně 150 firem, mezi které patří Tesco, Interoute, GTS, Mobilkom, Active 24 nebo Teleplan. Datové centrum CE Colo je také křižovatkou téměř všech národních a mezinárodních datových a internetových sítí. Nabízí rovněž infrastrukturu 8. největšího peeringového bodu (NIX) v Evropě a prochází tak přes něj 55 % veškerého internetového provozu v České republice.

CE Colo klade ve všech svých datových centrech velký důraz na zajištění fyzické bezpečnosti i provozní dostupnosti. Nepřerušené napájení umístěných zařízení (serverů) zákazníka i v případě výpadku elektrické energie ze sítě zajišťují UPS a dieselové agregáty, minimální redundance N+1 je zajištěna i u chlazení. Samozřejmostí je neustálý proaktivní dohled všech technologických komponent datového centra. I díky tomu mohou svým zákazníkům poskytnout SLA (Service Level Agreement) v úrovni až 99,999 %. Vzhledem k tomu, že CE Colo je operátorsky neutrální provozovatel, mohou si jeho zákazníci v datových centrech vybrat z celé řady poskytovatelů připojení.

Exit mobile version