Češi neradi za zboží platí online, nevyhovující zboží často nevracejí. Inovativní služby jako PayPal Refunded Returns to postupně mění.

Češi rádi nakupují online, avšak na rozdíl od naších sousedů chceme za zboží platit raději hotově. Obáváme se podvodů či nevyhovujícího zboží a komplikovaného postupu při vrácení zboží. Společnost PayPal nyní prodlužuje službou PayPal Refunded Returns, která umožňuje zboží jednoduše a bezplatně vrátit i když bylo zaplaceno online. Spotřebitelům tím dodává odvahu plně využívat příležitostí, které nabízí elektronické obchodování.
Kolikrát jste po nákupu online obdrželi produkt, který nesplňoval vaše očekávání? Podle místního průzkumu, který společnost PayPal provedla v naší oblasti, se to přihodilo skoro 37 % lidí nakupujících v e-shopech. Avšak 35 % z nich produkty, se kterými nebyli spokojeni, nevrátilo . 21 % jako hlavní důvod uvedlo vysoké náklady na vrácení zboží a 23 % komplikovaný postup.

Proto byla v roce 2014 v České republice spuštěna služba PayPal Refunded Returns. Pokud objednáte produkt a zaplatíte jej přes svůj účet PayPal, můžete v rámci této služby bez ohledu na důvod požádat o úhradu poštovného v případě, že se rozhodnete zakoupené zboží vrátit. Získáváte tak ještě pohodlnější a bezpečnější prostředí pro nakupování od místních i zahraničních obchodníků.

Spotřebitelé chtějí bezplatné vrácení zboží

Služba PayPal Refunded Returns se osvědčila jako vynikající řešení, které eliminuje obavy spotřebitelů a umožňuje jim plně využívat příležitostí spojených s elektronickým obchodováním. Tato služba je nyní dostupná na 46 trzích po celém světě a od jeho spuštění již tento program využily miliony zákazníků společnosti PayPal.

Co se týče naší oblasti, počet zákazníků, kteří tento program využili ve střední a východní Evropě, stoupl od začátku roku 2015 více než 3krát a oblíbenost programu na českém trhu nadále roste.

„Očekávání zákazníků ohledně produktů, služeb a celkového dojmu z nakupování jsou mnohem vyšší než kdy dřív. 88 % zákazníků na místním trhu věnuje při online nakupování pozornost tomu, zda je k dispozici možnost bezplatného vrácení zboží. Řešení, jako je služba PayPal Refunded Returns, se proto téměř okamžitě stávají novým standardem, který potřebují a oceňují spotřebitelé i obchodníci,“ říká Matt Komorowski, ředitel společnosti PayPal pro prodej ve střední a východní Evropě.

Nevyhovuje? Žádný problém

Služba PayPal Refunded Returns umožňuje prodejcům reagovat na potřeby jejich zákazníků, kteří žádají nejlepší možné podmínky. Spotřebitelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, mohou toto zboží z jakéhokoli důvodu vrátit, přičemž dostanou zpět uhrazené poštovné až do výše 820 Kč za každou zásilku. Jenom je třeba nezapomenout na uschování podacího lístku. Pak už pro vrácení poštovného stačí provést jen tři snadné, jednoduché kroky:

  1. Stáhnout a vyplnit formulář

  2. Přiložit nákupní doklad a podací lístek

  3. E-mailem zaslat tyto dokumenty společnosti PayPal

Díky této nové službě se pak po dokončení této krátké procedury objeví vrácené poštovné na účtu PayPal zákazníka již během 10 dnů. I když se nikdy zcela nevyhneme riziku nutnosti vrácení zboží jako oblečení a módních doplňků například z důvodu nevhodné velikosti nebo jiné nesrovnalosti, nebude to již pro zákazníky ani prodejce představovat problém.

Služba PayPal Refunded Returns bude aktivní do 31. prosince 2016. Podmínky služby a zásady ochrany osobních údajů pro Českou republiku najdete zde: https://www.paypal.com/cz/webapps/mpp/refunded-returns.

Exit mobile version