Česká pobočka společnosti Atos poskytuje svým zaměstnancům vynikající prostředí pro práci. Potvrdil to průzkum mezinárodní organizace Great Place to Work, která společnosti udělila stejnojmennou certifikaci platnou do března 2023. Český Atos získal v průzkumu celkové hodnocení 85 %, což je o 7 procentních bodů více než v předcházejícím roce.
„V pořadí již druhá certifikace nás velmi těší, protože se tím potvrzuje vysoký standard naší pracovní kultury a její neustálý vývoj. Komunikace a spolupráce jsou základem pro úspěšné fungování firmy nejen dovnitř, ale i navenek k našim partnerům a zákazníkům, napříč všemi pobočkami, ve kterých v ČR působíme. Rád bych za to svým kolegům poděkoval. Tento úspěch patří jim, protože oni Atos hodnotili, a právě oni ten skvělý tým tvoří,“ říká Vladek Šlezingr, který je generálním ředitelem české pobočky Atos.
Výsledky průzkumu vycházejí z reakcí zaměstnanců na více než sto tvrzení týkajících se nejrůznějších aspektů pracovní kultury – od spokojenosti pracovními podmínkami, zahrnutí do rozhodovacích procesů, podporu osobnostního růstu, hodnocení týmové spolupráce, až po pocit sounáležitosti s firmou nebo nestranný přístup. Z těch se pak počítá tzv. Trust Index – počet celkových kladných odpovědí. Ten v české pobočce společnosti Atos dosáhl 77 %, což opět převyšuje nejen výsledky z minulých let, ale i celosvětový průměr Atos Group. Z evropského pohledu je lokální pobočka v průzkumu na třetí příčce.
Od loňského roku byl největší pozitivní posun v oblasti komunikaci managementu a hrdosti na odvedenou práci. Stabilně vysoké procento pozitivních odpovědí dostává lokální Atos v otázkách týkajících se týmové spolupráce a vztahů, stejně jako pozitivní vnímání rovného přístupu k zaměstnancům. Například ve vnímání spokojenosti s vybavením, samostatností, kterou zaměstnanci dostávají nebo přátelským přístupem na pracovišti dosahuje český Atos i lepších výsledků než celosvětový průměr společností zařazených do BEST GPTW.
„Veškerou konstruktivní kritiku si bereme k srdci a děkujeme za ni. Pravidelně vytváříme akční plán změn, vycházející z potřeb, které kolegové v dotazníku nejčastěji zmiňovali. I díky tomu se nám rok od roku daří spokojenost zvyšovat, protože zaměstnanci vidí, že na jejich podněty reagujeme konkrétními kroky. Loni to bylo například prohloubením interní komunikace nebo elektronizací některých procesů. V úkolech na tento rok pak máme zejména upgdrade pracovního prostředí a pracovních nástrojů.“ řekl Radim Koběrský, Head of HR společnosti Atos, který má akční plán na starosti. „Bude to stále těžší, ale věřím, že i v následujících letech se nám podaří takto vysoko nastavenou laťku udržet. Být skvělým místem pro práci pro nás není značkou, ale každodenní realitou,“ dodává.