Co od svého ERP systému chtějí účetní firmy?

Český výrobce podnikových informačních systémů PREMIER system zjišťoval mezi svými zákazníky z řad účetních firem, jaké nároky mají na svůj podnikový software. Od běžného firemního zákazníka se jejich potřeby značně liší. Upřednostňují mimo jiné snadnou zpětnou editaci dat, práci se systémem i mimo aktuální účetní období, outsourcing služeb a odborné znalosti programátorů na straně výrobce systému.
Různé firmy dle oboru podnikání mají na svůj podnikový účetní a informační systém různé nároky. Většina výrobců podnikového software proto dodává dle zaměření a požadavků klienta speciální moduly například pro obor zemědělství nebo stavebnictví. PREMIER system, dodavatel stejnojmenného ERP systému se v průzkumu mezi svými zákazníky zaměřil na speciální požadavky účetních firem, kterým nabízí své účetní branžové řešení. Z průzkumu mezi zákazníky PREMIER system z této oblasti vyplynulo 5 nejčastějších požadavků.

1) Rychlost implementace systému

Rychlost, s jakou dokáží technici dodavatele systém ve firmě zavést, je klíčová pro účetní firmy bez ohledu na jejich velikost. Jakékoliv prostoje nebo výpadky systému, byť krátkodobé, by při správě účetní evidence klienta ohrozily samotnou podstatu podnikání firmy. Zástupci účetních firem obvykle vyžadují maximálně 2-3 týdny od navržení do úspěšného spuštění systému.

2) Odborná komunikace s programátory dodavatele

Účetní firmy vnímají jako významnou přidanou hodnotu také dobré oborové znalosti na straně techniků a programátorů dodavatele. Pokud přímo programátor mluví „stejnou řečí“ jako zaměstnanci účetní firmy, zná jejich každodenní agendu a orientuje se v problematice, značně se zrychlí proces zavádění změn v systému a technická podpora. Oborové znalosti programátorů se také projevují ve funkcích systému, jeho přehlednosti a drobným vylepšením, které značně zpříjemňují každodenní práci účetních.

3) Možnosti outsourcingu

Zejména dynamicky rostoucí účetní firmy s širším zákaznickým portfoliem dospějí do situace, kdy zavedená podniková IT infrastruktura přestane množství zpracovávaných dat kapacitně zvládat. Mnoho firem proto namísto investic do nového vybavení svěří správu dat výrobci ERP systému. Šetří se tím náklady na samotný HW a jeho správu, ale i na energie a zabezpečení IT vybavení. Účetním firmám outsourcing umožní také komunikaci s vlastními klienty, kteří mohou online posílat své doklady. Vyžadují jej také účetní firmy s více pobočkami – jednotný vzdálený přístup usnadňuje jejich propojení.

4) Snadná editace údajů a práce s více účetními obdobími najednou

Zákazníci z řad účetních firmem často řeší nutnost úprav dokumentů v již uzavřených účetních obdobích, jejich porovnávání a tvorbu přehledů i mimo aktuální období. Vyžadují proto kontinuálnost systému bez „uzamykání“ již skončeného období. S tím souvisí také snadná evidence účetnictví pro zákazníky, kteří se rozhodli pro vlastní fiskální rok. Účetní společnosti, které mají ve správě více takových klientů, žádají přehlednost svého systému a co nejsnazší editaci začátku a konce fiskálního roku.

5) Rychlost zapracování legislativních změn a update systému

Jak již bylo zmíněno, na rozdíl od běžných firem si správci účetnictví více subjektů nemohou dovolit jakékoliv prostoje ve svém hlavním oboru podnikání. V případě odstávky ERP systému by došlo k ochromení činnosti firmy. Jako klíčový požadavek proto uvádějí okamžité zohlednění nových legislativních změn, které jsou v tomto oboru na denním pořádku. Samotný update systému požadují co nejrychlejší a automatický bez nutnosti manuálního stahování dat a jejich zdlouhavé instalace.

Exit mobile version