Darování přes PayPal lámalo loni rekordy – lidé dali víc než 21 miliard korun

Uživatelé platební služby PayPal darovali o vánocích na dobročinné účely přes 21 miliard korun. Kromě toho se s akcí „Darovací úterý“ zapsali do Guinnessovy knihy rekordů.
Uživatelé společnosti PayPal (Nasdaq: PYPL), že v období adventu a vánočních svátků prostřednictvím její platební platformy po celém světě darovali 857 milionů dolarů (ca. 21,3 miliard korun) na dobročinné účely. Celkem 7,24 milionů lidí ze 183 zemí přispěli 258 759 charitativním organizacím na různých místech světa. Díky nástroji PayPal Holiday Giving Tracker, bylo možno dary sledovat online.

„PayPal umožnil uživatelům věnovat dary jednoduše a bezpečně z jakéhokoli zařízení připojeného k internetu,“ komentuje Franz Paasche, viceprezident pro komunikaci ve společnosti PayPal.

„Darovací úterý“ #GivingTuesday lámalo rekordy

PayPal se navíc podařilo získat oficiální zápis v Guinnessově knize rekordů (R) za největší částku vybranou na charitu během 24 hodin. Úterý po Dni díkůvzdání –neoficiální mezinárodní den dárcovství, kterému se přezdívá #GivingTuesday – loni připadlo na 1. prosince. Uživatelé služby PayPal v tento den za 24 hodin darovali dobročinným organizacím víc než miliardu korun (45,8 milionů dolarů) a více než zdvojnásobili předešlý rekord.

Nejvíc darovali Američané a Britové

Platformu PayPal využilo 7,24 milionů dárců z celého světa a v průměru každý přispěl 93 dolarů (2.310 korun) organizacím, které se zaměřují na pomoc dětem, seniorům či válečným veteránům, podporují vzdělávání, zdravotní péči, ochranu zvířat, bojují proti chudobě a sociálnímu vyloučení.

Velkorysost se projevila ve všech 183 zemích, kde lidé přes PayPal darovali. Američané v předvánočním období prostřednictvím PayPalu věnovali více než půl miliardy dolarů*. Dalšími zeměmi v pořadí podle výše věnované částky byly Velká Británie (49 377 896 USD), Kanada (42 959 820 USD), Německo (16 752 694), Francie (14 415 355 USD) a Austrálie (13 023 564 USD).

Předvánoční dárcovství vzrostlo o 15 %
Částka charitativních darů odeslaných prostřednictvím PayPalu narostla o více než 113 milionů dolarů, což představuje 15% nárůst oproti předešlému roku. Rozrostl se i počet charitativních organizací, kterým dary směřovaly. Příspěvek loni obdrželo 258 759 organizací, tedy o 6 % více než v roce 2014.

Darování mobilem je stále oblíbenější

Starší modely dárcovství rychle ustupují novým paradigmatům. Zejména díky mobilním zařízením jsou lidé s kauzami, které je pálí, v bližším kontaktu. Celých 21 % z 9,1 milionu darů věnovaných před Vánoci přes PayPal pocházelo z mobilních zařízení. Celkový počet příspěvků z mobilních zařízení během tohoto období tak oproti předchozímu roku vzrostl o 26 %.

„Věříme, že má hluboký smysl využít sílu našich lidí a technologií a náš globální dosah a propojit je pro dobrou věc. Trvalý nárůst charitativních darů prostřednictvím platformy PayPal v nedávném období svátků je jasným důkazem, že tuto vizi proměňujeme v realitu.“

„Duch dárcovství v předvánočním období nám pomáhá získat prostředky na programy ve 120 zemích po celém světě včetně Spojených států. Když se spousta drobných darů sečte, pomáhají skutečně významně měnit život dětí,“ shrnuje Ettore Rossetti, ředitel pro strategii a inovace v sociálním podnikání z organizace Save the Children. „Děkujeme všem našim dárcům, kteří nám pomohli přinést během svátků úsměv dalším dětem.“

*Do období svátků zahrnujeme údaje o příspěvcích na charitu přes PayPal od 27. listopadu do 31. prosince 2015.

Exit mobile version