DHL: Logistiku ohrožují především výpadky IT a TELCO služeb

Tři ze čtyř firem zaznamenaly v roce 2012 alespoň jedno narušení dodavatelského řetězce. Za nejčastější důvody selhání označilo 52 % firem výpadky IT nebo telekomunikačních služeb, 48 % nepřízeň počasí a 35 % selhání outsourcovaných služeb. To jsou hlavní výsledky výzkumu institutu BCI (Business Continuity Institute), podporovaného institutem CIPS (Chartered Institute of Purchasing & Supply), pojišťovnou Zurich Insurance Group a logistickou společností DHL Supply Chain.
„Náš byznys je konstantní změna. Denně musíme vyřešit desítky změn a nepřesností,“ říká Kateřina Rázlová, ředitelka sektoru automotive DHL Supply Chain v ČR, a doplňuje: „Stane se například, že se u výrobce komponentů porouchá stroj a výroba se na pár hodin zastaví, vlivem počasí nastanou problémy v dopravě atd. Zvládnout nestabilní situace je to nejdůležitější, protože výrobní linky automobilek se nesmí zastavit. V takových okamžicích rozhoduje zkušenost, předvídavost, odhad situace, musíte mít dostatečnou rezervu v přepravních kapacitách apod. Když je nejhůř, může přijít ke slovu i vrtulník, což je pořád levnější než ztráty plynoucí ze zastavení výroby.“

Výzkum institutu BCI zdůrazňuje význam rozhodování při zadávání outsourcovaných služeb. Problémy s narušením dodavatelských řetězců připisovaných outsourcingu vyskočily oproti loňsku na třetí místo a vzrostly ze 17 % na současných 35 %.

Mark Parsons, viceprezident společnosti DHL Supply Chain zodpovědný za obchodní rozvoj, k tomu dodává: „Zpráva upozorňuje jak na neustálé obchodní výzvy, tak na zásadní důležitost zajistit zákazníkům řešení problémů s plynulostí podnikání ve stále složitějších dodavatelských řetězcích. Jakožto outsourcingový partner bereme naše povinnosti v této oblasti velmi vážně, důrazně se zaměřujeme na to, abychom zajistili, že všechna naše logistická centra mají plány ohledně efektivní plynulosti podnikání v souladu s metodikou DHL Supply Chain 10 step BCM, která odpovídá normě BS25999.“ (Pozn.: dvojice norem, která poskytuje doporučení a požadavky pro oblast řízení kontinuity činností organizace).

Efektivní řízení plynulosti dodavatelského řetězce je zásadní nejen z důvodů vzniku okamžitých nákladů souvisejících s přerušením dodávek, ale i kvůli případné ztrátě důvěry a dobré pověsti u zainteresovaných stran vlivem přerušení dodavatelských řetězců. Nejčastěji je přerušení způsobeno:

Exit mobile version