Digitální byznys vyžaduje, aby podniky změnily svou strategii reakcí na změny.

Sedmdesát procent úspěšných modelů v oblasti digitálního byznysu bude podle analytiků společnosti Gartner v příštích dvou letech cíleně postaveno na “nestabilních” procesech navržených tak, aby se mohly rychle měnit a reagovat na požadavky zákazníků.
Podniky a organizace tak budou muset měnit způsob, jakým fungují a přicházet se zcela novými obchodními modely.

Přestože řada organizací je buď na začátku, nebo již prochází procesem digitální transformace, předpokládáme, že jen asi 30 procent z nich uspěje,“ říká Julie Shortová, ředitelka pro výzkum ve společnosti Gartner. „Ti, kdo chtějí být mezi oněmi 30 procenty, musí mít management a vedení IT připravené podstoupit rychlé změny v oblastech obchodních modelů, firemních procesů a souvisejících technologií,“dodává Shortová.

Výsledkem této inovace bude, že některé procesy budou záměrně navrženy jako nestabilní – tedy takové, které lze snadno měnit a dynamicky přizpůsobit požadavkům zákazníků. Právě tyto procesy budou klíčové díky své agilitě, přizpůsobitelnosti a možnosti jejich nasměrování – zařadí se díky tomu mezi hlavní konkurenční diferenciátory a zároveň umožní zachovat jiné velké a stabilní procesy.

Právě nedostatečná vyspělost v oblasti řízení podnikových procesů (BPM) způsobí, že během příštích dvou let až 80% organizací nesplní požadované obchodní cíle v oblasti rozvoje digitálního byznysu.

Digitální byznys mění konkurenční prostředí, takže jednorázová změna či modernizace procesů nestačí. Stále častější významné či radikální nepředvídatelné změny, stejně dlouhá přechodná období znamenají, že organizace musí být dostatečně odolné, přizpůsobivé a tvůrčí – tak aby změny dokázaly včas zaznamenat, rozpoznat a reagovat na ně.

Exit mobile version