E-shopy založené v první polovině roku mají větší šanci na úspěch

Až 40 % e-shopů je ročně založeno na jaře, druhá vlna pak přichází na podzim (35 %). Ti, kdo si e-shop pořídí v první polovině roku, jsou úspěšnější a životnost jejich obchodu je třikrát větší. Díky tomu, že se mohou dobře připravit na hlavní nákupní sezónu, vánoční nákupy a novoroční výprodeje, mohou mít zisk hned během prvního roku.
Až 40 % e-shopů je ročně založeno na jaře, druhá vlna pak přichází na podzim (35 %). Ti, kdo si e-shop pořídí v první polovině roku, jsou úspěšnější a životnost jejich obchodu je třikrát větší. Díky tomu, že se mohou dobře připravit na hlavní nákupní sezónu, vánoční nákupy a novoroční výprodeje, mohou mít zisk hned během prvního roku.

Mohlo by se zdát, že jaro je pro e-shopy a e-shopaře do jisté míry klidové období. Opak je pravdou. V této době se toho v zákulisí děje nejvíc. Zakládají se nové internetové obchody (40 %), stávající e-shopaři mají čas inovovat a modernizovat. Je to také ten správný čas pro jakékoli změny, protože v této době dochází k poklesu objednávek. Letos navíc provozovatele e-shopů zaměstná také zavedení povinnosti EET.

„Z našich dat vyplývá, že větší šanci na úspěch mají e-shopy, které byly založeny během první poloviny roku. Mohou plně využít potenciál hlavní nákupní sezóny. Mají čas se etablovat na trhu, najít si svou klientelu a vyzkoušet, co jim funguje a co ne. Pro mnohé to zní samozřejmě, ale stále dost lidí si to neuvědomuje. Zakládají e-shopy až na podzim a myslí si, že vánoční nákupy stihnou. Bohužel se jim to málokdy povede,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Před založením internetového obchodu si musí budoucí e-shopař připravit dobrý byznysplán. Je důležité vědět, kdo bude jeho zákazník, jak ho chce oslovit a především získat a udržet. Co může nabídnout navíc oproti konkurenci. V neposlední řadě se také musí rozhodnout, kde a jaký e-shop si pořídí. Zda půjde cestou pronájmu nebo si vybere opensource či si nechá udělat e-shop na míru.

Již zavedení e-shopaři jaro využívají pro zhodnocení a analýzu předchozího roku. Musí si naplánovat ten stávající. Toto období je důležité z hlediska údržby a rozvoje obchodu. Je třeba, aby e-shop šel s dobou, musí mít nejen moderní design, ale i technické vychytávky. Jaro je  vzhledem k nejnižším objednávkám v roce nejlepší období pro případné převedení e-shopu na lepší technické řešení či pro změnu poskytovatele. Vše co si v této obě připraví, zhodnotí pak provozovatel internetového obchodu o několik měsíců později, během vánočních nákupů.

Exit mobile version