ERP systém ARBES FEIS má nové moduly a vylepšení

Společnost ARBES Technologies, přední český dodavatel softwarových řešení pro bankovnictví a finančnictví, vydala novou verzi informačního systému ARBES FEIS. Kromě rozšíření o tři nové moduly nabízí tato již třináctá verze populárního ERP systému celou řadu užitečných novinek týkajících se zejména oblasti práce s fakturami.
„Při vývoji nové verze systému ARBES FEIS jsme se zaměřili především na proces zpracování faktur přijatých, a to od počátečního pořízení dokladu až ke konečnému proplacení faktury,“ uvedl Tomáš Denemark, ředitel divize finančních a ekonomických informačních systémů ve společnosti ARBES Technologies. „Cílem je především automatizace oběhu faktury firmou, stejně jako zjednodušení všech souvisejících činností,“ dodal. Například se jedná o skenování faktury, tisk štítků s čárovým kódem nahrazujících podací razítko, sdílení příloh mezi kontakty a fakturami a další drobná vylepšení, která v úhrnu umožňují snadno eliminovat oběh papírové faktury a vše ponechat na systému ARBES FEIS.

Jednodušší schvalování faktur

Proces schvalování faktury je nově podpořen stavovými diagramy. Ty představují jednodušší alternativu k řízení procesu pomocí workflow. Stavové diagramy řídí nejen přípustné změny stavů faktur, ale také přístupová práva na operace s fakturami, dokážou posílat e-mailová upozornění na nové faktury ke schválení a v neposlední řadě je v systému možné nastavit také automatické provádění operací s fakturou na základě změny jejího stavu. Po schválení je nově možné fakturu přesunout do jiné dokladové řady, díky čemuž lze zcela oddělit tzv. knihu došlých faktur do samostatné řady.

Optimalizované cashflow

Nová verze systému ARBES FEIS inovuje i proplácení faktur. Umožňuje parametrizovat dobu potřebnou na převod peněz mezi bankovními účty, což lze následně využít pro optimalizaci cashflow. Lze vybírat zdrojové i cílové účty plateb tak, aby platba byla realizována co nejrychleji, a hradit faktury „právě včas“, aby byla platba připsána na účet dodavatele v den splatnosti.

Rozšířené možnosti tisku dokladů

V oblasti vystavovaných dokladů došlo k rozšíření možnosti tisku do souboru, například PDF. Nově lze doklady do souborů tisknout hromadně, a to i v případě současného tisku z více dokladových řad s různými tiskovými šablonami. V jedné dávce je tak možné společně vytisknout například leasingové, zálohované, penalizační i zápočtové faktury. Vytvořené PDF soubory mohou uživatelé ukládat do příloh dokladů, odesílat e-mailem nebo doručit do datové schránky partnera a zaevidovat do agendy kontaktů.

Vylepšené CRM

Výrazného vylepšení doznal také modul CRM (dříve Obchodní případ), a to zejména v oblasti spolupráce a integrace s ostatními moduly. Ze vstupního kontaktu s naskenovaným dokladem je tak možné pokračovat například pořízením přijaté faktury či využít stavový diagram pro zpracování kontaktů. Při jakémkoliv odeslání souboru systémem ARBES FEIS lze zase automaticky zaevidovat výstupní kontakt. Systém zároveň umožňuje v libovolném modulu vybírat kontaktní osoby nebo pracovat s kontakty a úkoly.

Modul Evidence změn

Z nových modulů je nejočekávanějším Evidence změn. Tento doplněk slouží k zaznamenávání veškerých změn na vybraných agendách. K dispozici je možnost parametrizace agend a údajů, které chce uživatel sledovat. Přehled změn je následně možné zobrazit ve dvou úrovních detailu nebo jej vyvolat kontextově z formuláře dokladu. Modul také umožňuje pohodlné procházení posloupnosti změn dokladu.

Modul Nový rok

Dalším modulem, který rozšířil funkčnost systému ARBES FEIS, je Nový rok. Jeho hlavním úkolem je vytváření nových dokladových řad na přelomu roku, popřípadě při založení nové společnosti do systému. S využitím tohoto modulu je také možné dokladové řady pro následující rok vytvářet hromadně na základě řad předchozího roku, přičemž se provedou potřebné změny parametrů.

Modul Přeúčtování DPH

Novinkou je také modul Přeúčtování DPH, který zajišťuje automatické přeúčtování daně mezi různými analytickými účty DPH v případech, kdy dochází k nesouladu mezi účetnictvím a evidencí DPH. Tím se usnadňuje každoměsíční rekonciliace DPH na účetnictví.

Exit mobile version