Euronics dosáhl v roce 2013 zisku 2,76 milionu korun

V účetní závěrce zveřejněné ve sbírce listin Euronics uvádí provozní výsledek hospodaření firmy za rok 2013 ve výši 7,36 milionu korun. Výsledek hospodaření za účetní období téhož roku byl 2,76 milionu korun. Zveřejněné výsledky jsou však jen za
část sítě Euronics. Druhá část, která tvoří významný podíl, je
účetně oddělená. Zahrnuje pobočky, které si vedou vlastní účetnictví.
„Z našeho pohledu je důležitým údajem výše tržeb, která nám ukazuje, zda síť výkonnostně roste. Celá maloobchodní síť Euronics včetně e-shopu euronics.cz utržila v loňském roce částku ve výši 3,65 mld, která představovala 6% nárůst oproti roku 2012,“ uvádí výkonná ředitelka Euronics Martina Fialová.

Prozatím je vývoj tržeb sítě Euronics pozitivní a pomalu roste,
stejně jako celý trh s elektrem v České republice. Za první čtvrtletí uvádí průzkum GfK Temax 3% nárůst v prodeji domácích elektrospotřebičů a elektroniky.

„První dva měsíce byly pozitivně ovlivněny intervencí ČNB,
květen a červen hodnotíme také jako úspěšný. Díky červnovým
výprodejům, které byly nad očekávání úspěšné, jsme dosáhli velmi
dobrých prodejních výsledků. Pozitivní vliv na tržby a hlavně prodej televizorů, které jsou pro každého elektroprodejce klíčové, mělo fotbalové mistrovství. Pro letošní rok plánujeme také otevření několika nových prodejen. Tato expanze nám pomůže získat další část trhu a posílit naši pozici v některých regionech. Zatím směřujeme k tomu, že bychom letos mohli opět růst kolem 4 %,“
říká výkonná ředitelka Euronicsu Martina Fialová.

Nezanedbatelný podíl na růstu tržeb v roce 2014 bude také mít nový obchodní model několika rekonstruovaných a nově otevřených prodejen. Letos poprvé Euronics v rámci své sítě spustil franchising. První prodejna byla otevřena poslední červnový týden ve Velkém Meziříčí. „Do konce roku plánujeme rekonstruovat dvě stávající partnerské prodejny Euronics, které po znovuotevření budou provozovány ve franchizingovém modelu, a to v Litovli a Jablonci nad Nisou. Třetí prodejna bude nově otevřena v nově postaveném retail parku v Chebu. Obecně budeme chtít zavádět franchising v takových lokalitách, kde je potenciál pro plně hodnotnou elektro prodejnu, tedy s kompletní nabídkou sortimentu spotřební elektroniky, malých i velkých domácích spotřebičů, IT, foto a GSM techniky spolu s širokou nabídkou příslušenství a doplňkových služeb, které nabídkou našim zákazníkům kompletní řešení jejich potřeb a přání a splní zákazníkům veškerá jejich očekávání,“ uzavírá Martina Fialová.

Exit mobile version