Galeos pomáhá estonské bance SEB bojovat s podvody

Banka SEB Estonia, člen druhé největší bankovní skupiny ve Skandinávii, nasadila platformu Progress Apama Complex Event Processing (CEP), aby získala přehled o transakcích v reálném čase a mohla účinně předcházet podvodům a odhalovat je. Na projektu se podílela i česká společnost Galeos, specialista na automatizaci podnikových procesů a řízení aplikací v architektuře SOA.
Banka SEB Estonia zaznamenala na počátku roku zvyšující se počet podvodných aktivit. Platforma Progress Apama CEP bance umožňuje detekovat v reálném čase na základě komplexních scénářů mnohé podezřelé transakce, ať už k nim dochází například v bankomatech nebo v automatizovaných clearingových službách. Reakce pak může přijít v řádu minut. Apama CEP také kontroluje, zda se bankovní systémy nestaly terčem útoku hackerů. Až dosud přitom banka zaměstnávala pro odhalování podvodů vyhrazený tým pěti lidí, kterým rozhodnutí o tom, zda transakce má podvodný charakter, trvalo 4-5 hodin.

„Podobné systémy mají široké možnosti využití, od bankovních ústavů přes telekomunikační operátory, až po utility a státní správu. Využití najdou všude tam, kde je třeba průběžně v reálném čase zpracovávat obrovské množství dat a požadavků, v nichž by se jinak nestandardní transakce snadno ztratila,“ řekl Jiří Gregor, předseda představenstva společnosti Galeos, která v České republice dodává nástroj Progress Apama, a řešení pro zpracování událostí v reálném čase na něm založená.

Exit mobile version