Hra nervů začíná: Cyber Week

Vánoční nákupy v polovině listopadu nabírají na obrátkách, spotřebitelé ale s nákupy většinou vyčkávají na nejlepší nabídky v rámci slevové akce Cyber Week. Včasné předvánoční nákupy na internetu ve Spojených státech poklesly (-2 %) a celosvětově meziročně vzrostly pouze o 3 %, což naznačuje, že spotřebitelé stále hledají největší a nejlepší nabídky sezóny.
• Tato analýza vychází z indexu Salesforce Shopping Index, který shromažďuje a analyzuje data z celé platformy Customer 360 (včetně 29 z 30 největších amerických internetových obchodů).
S blížícím se Cyber Weekem se zvyšuje dynamika nákupních aktivit:
• Po třech letech, kdy rostla inflace, spotřebitelé konečně nakupují – i když opatrně, dělají kompromisy, porovnávají ceny a hledají nejvýhodnější nabídky.
• Zatímco „Dny velkých nabídek“ od Amazon Prime jsou považované za symbolický začátek vánoční sezóny, letošní předvánoční nákupy se rozjely již během prvních dvou listopadových týdnů:
◦ V celosvětovém měřítku vzrostla během prvních dvou listopadových týdnů návštěvnost online (+17 %), zobrazení produktů (+17 %) a prodeje (+19 %) o dvojciferné hodnoty ve srovnání se stejným obdobím v říjnu.
◦ Dvouciferný nárůst zaznamenala také online návštěvnost v USA (+20 %), zobrazení produktů (+22 %) a prodeje (+25 %).
Pohled společnosti Salesforce: „Spotřebitelé mají své rozpočty pod kontrolou a při nakupování o letošních svátcích hledají hodnotu,“ říká Rob Garf, viceprezident a generální ředitel pro maloobchod. „Očekává se, že čtvrtina všech předvánočních nákupů se uskuteční během Cyber Weeku, a proto budou muset maloobchodníci využít všech možností – včetně propagačních akcí, věrnostních odměn, možností financování a personalizovaných doporučení produktů – aby přiměli zákazníky k nákupu.“
„Za posledních šest týdnů ovlivnila umělá inteligence již 16 % nákupů po celém světě. Očekáváme proto, že maloobchodníci budou během Cyber Weeku využívat prediktivní i generativní AI, aby snížili náklady a zvýšili loajalitu,“ pokračoval Garf.

Předvánoční ukazatele nákupního indexu Salesforce (1. října až 14. listopadu):
• Online aktivity před Cyber Weekem rostou: Digitální návštěvnost se meziročně zvýšila o 5 % celosvětově a o 5 % v USA, protože spotřebitelé začali na začátku podzimu hledat dárky na Vánoce.
• Nakupující si před Vánoci zboží nejprve prohlíží, nákup odkládají na později: Spotřebitelé si prohlíželi zboží, ale na začátku předvánočních trhů nenakupovali. Počet prohlídek produktů vzrostl o 6 % celosvětově a o 5 % v USA, zatímco celosvětové prodeje buď klesly, nebo jen mírně vzrostly.
• Umělá inteligence nadále podporuje cestu k nákupu: 16 % objednávek na celém světě a 14 % objednávek v USA bylo od začátku října ovlivněno umělou inteligencí, a to prostřednictvím takových způsobů, jako jsou doporučení produktů na bázi AI, cílených propagačních akcí a popisů produktů.
• Značky škálují a automatizují služby: V době před přívalem dotazů na zákaznický servis se počet relací chatbotů v tomto období celosvětově meziročně zvýšil o 35 %, což značkám umožnilo efektivně odpovídat na základní dotazy a zároveň věnovat více času personalizovaným zážitkům s věrnými zákazníky.
• Zákazníci si při placení vybírají alternativní způsoby platby: Používání řešení typu Buy Now Pay Later (BNPL), jako jsou Klarna a Afterpay, vzrostlo celosvětově o 5 % a v USA o 7 %, a mobilní peněženky, jako je Apple Pay, rostly celosvětově o 65 % a v USA o 53 %.
• Dosud nejvyšší slevy v sezóně byly zjištěny v těchto oblastech:
◦ Nábytek pro domácnost (22%)
◦ Oblečení (22 %)
◦ Kosmetika pro pleť (22%)
• Digitální marketingové kampaně před Cyber Weekem narůstají: Maloobchodníci se ve snaze nalákat zákazníky zaměřují na marketingové akce prostřednictvím digitálních kanálů. Počet e-mailových marketingových zpráv meziročně celosvětově vzrostl o 8 %.

Predikce společnosti Salesforce pro Cyber Week 2023: Přehled souhrnných dat v reálném čase, která pocházejí z Commerce Cloud, Service Cloud a Marketing Cloud, podle nichž společnost Salesforce očekává, že během letošního nejkritičtějšího nákupního týdne se projeví tři hlavní trendy:
• Pomalý začátek předvánočních nákupů bude mít za následek velký objem prodejů o Cyber Weeku: Podobně jako v roce 2022 se očekává, že Cyber Week letos zahrne více než 25 % všech předvánočních nákupů. Zatímco v letech 2020 a 2021 byly tyto nákupy rozloženy rovnoměrněji do celého listopadu, letos spotřebitelé, kteří více dbají na ceny, čekají, jaké nabídky se jim naskytnou na Den díkůvzdání, Black Friday a Cyber Monday.
• Umělá inteligence přiměje nakupující kliknout na tlačítko „koupit“: Podíl objednávek ovlivněných umělou inteligencí se během Cyber Weeku pravděpodobně zvýší na 18 %, což představuje celosvětové online tržby v odhadované výši 53 miliard dolarů.
• Očekává se, že diskontní sazby budou atraktivní: Jelikož spotřebitelé čekají na největší a nejlepší nabídky sezóny, globální slevy pravděpodobně dosáhnou 29 % celosvětově a 30 % v USA.
◦ Nejvyšší slevy v rámci Cyber Weeku se celosvětově očekávají v těchto sektorech:
▪ Péče o pleť a make-up (34 %)
▪ Oblečení (32 %)
▪ Sportovní oblečení (30%)
◦ Největší slevy během Black Friday se očekávají v oblastech:
▪ Zdraví a krása (29 %)
▪ Sportovní oblečení (29 %)
▪ Oblečení (23 %)

Exit mobile version