IBM představila nové Smarter Commerce řešení

Společnost IBM představila inovace v oblasti marketingu a prodeje, jež maloobchodníkům pomohou poskytovat konzistentní zákaznickou zkušenost bez ohledu na formu nákupu – v kamenných obchodech, prostřednictvím mobilních technologií nebo online. Globální studie IBM, která oslovila 26 000 spotřebitelů, odhalila, že 35 % z nich do budoucna uvažuje o využití dalších kanálů k nákupu zboží a služeb.
Aby IBM vyšla vstříc této rostoucí poptávce, představuje nová softwarová řešení. Ta podpoří služby pro zákazníky, kteří nakupují prostřednictvím více kanálů a očekávají od nich totožnou zkušenost co se týče kvality prodeje i marketingu. V rámci iniciativy Smarter Commerce pomáhá IBM obchodníkům obsloužit zákazníky tak, aby mohli rychle nakupovat kdykoli, kdekoli a jakýmkoli způsobem, přičemž celou interakci mezi obchodníkem a nakupujícím vnímá IBM jako službu.

Vedoucí pracovníci v oboru marketingu, IT a e-commerce se snaží lépe poznat nejúčinnější prodejní a marketingové strategie. Nové technologie IBM umožňují lepší porozumění zákaznickým interakcím, nákupním vzorcům a nákupům realizovaným prostřednictvím mobilních zařízení, sociálních a online aplikací, call center, e-mailu i offline.

Tato řešení zahrnují:

Výzkum trhu provedený IBM naznačuje, že to, co se odehrává po prodeji, je pro vztah mezi značkou obchodníka a zákazníkem stejně důležité jako prodej samotný. Většina zákazníků se domnívá, že vysoce kvalitní poprodejní zkušenost – tedy služby zahrnující dopravu a dodání produktu, instalaci, zákaznickou podporu, řešení problémů a reklamací – je rozhodujícím faktorem, který ovlivní, zda obchodníka doporučí ostatním. IBM věří, že služby založené na pochopení preferencí zákazníků jsou zásadní pro zachování a posílení věrnosti značce.

Nový software pro eCommerce od IBM zahrnuje inovativní analytické nástroje pro prodejce, které zkvalitní služby zákazníkům, protože integrují nákup zboží s vyhledáváním. Lze tak dosáhnout relevantnějších výsledků hledání a vhodnějších doporučení. Vedle toho IBM dále rozšiřuje nabídku v oblasti eCommerce využitím klíčových technologií získaných v nedávných akvizicích jako Worklight a TeaLeaf. Společně tato řešení mají zlepšit konverzní poměry a snížit počet nedokončených nákupů, což povede k růstu tržeb a vyšším ziskům.

IBM také oznámila nová řešení pro multikanálový marketing a optimalizaci digitálního marketingu, která umožňují rozhodování v reálném čase. Díky nim marketéři získají komplexní náhled na nákupní vzorce zákazníků a provedené nákupy – dozví se, co si zákazníci prostřednictvím různých kanálů prohlíželi, zakoupili a kolik utratili.

Obchodníci mohou zkombinovat starší data s informacemi o aktivitách v reálném čase a nabídnout doporučené produkty v cenových relacích, které odpovídají možnostem daného zákazníka. Prostřednictvím Digital Data Exchange mohou obchodníci snadněji získávat a sdílet data o chování zákazníků v reálném čase, a to ve stále se rozšiřující síti služeb třetích stran, čímž vznikají ucelenější zákaznické profily a tím pádem i lépe přizpůsobené služby.

Tato nová verze také marketérům a obchodníkům usnadňuje určení nejefektivnějších kanálů a kampaní tak, že vyhodnocuje jejich účinnost na rozhodování při nákupu. Nástroj IBM Attribution Modeler je první technologií svého druhu, která pomáhá klientům měřit nejúčinnější prodejní kanály. Nabízí komplexní náhled na všechny kampaně a jednotlivé aktivity a reakce podle každého zákazníka – prostřednictvím mobilních zařízení, sociálních a online kanálů, call center, e-mailu i offline.

Exit mobile version