IBM se zavazuje, že do roku 2030 celosvětově vyškolí 30 milionů lidí

Společnost IBM dnes představila převratný závazek poskytnout, do roku 2030, 30 milionům lidí všech věkových kategorií nové dovednosti potřebné pro práci v budoucnosti. K dosažení tohoto cíle společnost IBM oznámila více než 170 nových akademických a průmyslových partnerství. Firma IBM tak využije své stávající programy a platformy pro kariérní rozvoj a rozšíří přístup ke vzdělávání a dostupnost technicky zaměřených pracovních míst, po kterých je velká poptávka.

„Talent je všude; možnosti školení ale nejsou,“ řekl Arvind Krishna, předseda představenstva a generální ředitel IBM. „Proto musíme udělat několik důležitých a odvážných kroků k rozšíření přístupu k digitálním dovednostem a pracovním příležitostem, aby více lidí – bez ohledu na jejich původ – mohlo využívat výhod digitální ekonomiky.“ „IBM se dnes zavazuje poskytnout 30 milionům lidí nové dovednosti do roku 2030. To pomůže demokratizovat příležitosti na trhu práce, zaplnit rostoucí mezeru v dovednostech a dát novým generacím pracovníků nástroje, které potřebují k vybudování lepší budoucnosti pro sebe i společnost. “

„Zaměstnavatelé po celém světě zdůrazňují, jak důležité – a obtížné – je najít zaměstnance s patřičnými dovednostmi, což představuje výraznou překážku ekonomickému rozvoji. Podle Světového ekonomického fóra by překlenutí těchto globálních nedostatků v dovednostech navýšilo globální HDP do roku 2028 o 11,5 bilionu dolarů, nicméně je potřeba, aby vzdělávací a školicí systémy udržely krok s požadavky trhu,“ vysvětluje Zuzana Kocmaníková, generální ředitelka IBM Česká republika. Aby to pomohlo, podle Světového ekonomického fóra musí veřejný a soukromý sektor spolupracovat na vzdělávání a odborné přípravě, která bude držet krok s požadavky trhu, demografickými změnami a technologickým pokrokem.

Program pro každého
Vzdělávací portfolio společnosti IBM je jedinečné v tom, že nabízí rozmanitý přístup, který lze upravit na míru. To vychází z pojetí IBM, že v oblasti vzdělávání univerzální přístup pro všechny jednoduše nefunguje. Programy IBM sahají od technického vzdělávání pro mládež na veřejných školách a univerzitách až po placené stáže a učňovské stáže ve firmách. Programy dovedností a vzdělávání také spojují mentorství IBM se studenty a začínajícím profesionálům poskytují bezplatné, přizpůsobitelné online osnovy.

Plán IBM vyškolit 30 milionů lidí se opírá o široké portfolio programů a zahrnuje spolupráci s klíčovými vládními úřady (včetně úřadů práce), univerzitami, nevládními organizacemi (se zaměřením na znevýhodněné mladé lidi, ženy, válečné veterány a další) a soukromými společnostmi z celého světa, které rozšíří dostupné možnosti a nabídnou nové pracovní příežitosti pro skupiny lidí, jež jsou dosud málo zastoupené a historicky znevýhodněné.

„Celosvětově vidíme potřebu vzdělávacích platforem, které jsou škálovatelné, spolehlivé a rozsáhlé ve svých osnovách,“ říká Ondřej Neumajer, vedoucí digitálního vzdělávání v Národním pedagogickém institutu České republiky. „Programy vzdělávání a školení IBM nabízejí kombinaci vysoce poptávaných technických školení spolu s nabídkami kariérního rozvoje, které podporují studenty v každé fázi jejich profesní cesty.“

„Spolupráce s IBM nám dává příležitost držet krok s novými technologiemi, jako je umělá inteligence, cloud nebo kvantové počítače. Díky vzdělávacím programům IBM pro akademickou sféru, jako je IBM Skills Academy, můžeme rozšířit naše osnovy o praktické případové studie a přinést studentům reálné zkušenosti s novými rozvíjejícími se technologiemi. Postupně, jak se umělá inteligence a kvantové počítače přesouvají z roviny sci-fi do běžného použití, vybavujeme naše studenty a  absolventy dovednostmi odpovídajícími požadavkům inovativních IT společností a nově vznikajícím pracovním místům,“ dodává Pavel Žufan, děkan Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně.

Exit mobile version