IFS přináší výsledky průzkumu : 93 procent firem vidí změnu jako příležitost

Průzkum společnosti IFS odhalil nejvýznamnější faktory, které v současnosti narušují nebo ovlivňují činnost podniků z různých koutů světa.
Společnost IFS, globální dodavatel podnikových aplikací, uveřejnila závěry nedávného průzkumu, jehož se zúčastnilo více než 1 000 respondentů z oblasti řízení IT ze společností, které působí v odvětví průmyslové výroby, stavebnictví či maloobchodního prodeje. 93 procent respondentů uvedlo, že se změně nebrání a vidí v ní příležitost pro své podnikání.

Dvě třetiny respondentů se shodly na tom, že pokud dojde na změny v rámci jejich podnikání, patří mezi nejdůležitější faktory silný smysl pro směřování společnosti, jasné obchodní cíle a efektivní vedení. Když jsme účastníky průzkumu požádali, aby ze seznamu vybrali tři tržní nebo sociální změny, které mají největší vliv na jejich podnikání, 68 % respondentů z celého světa uvedlo, že vůbec největší vliv na jejich podnikání má v současnosti změna poptávky zákazníků. Představitelé vrcholového managementu jsou považováni za druhý nejvlivnější faktor ve 37 % případů, dalším faktorem je dostupnost zboží a služeb (29 %).

Průzkum však odhalil skutečnou rozdílnost názorů u respondentů v různých částech světa a z různých průmyslových odvětví, pokud jde o faktory, které mají zásadní vliv na změnu. Hlavní zjištění:

• V Číně jsou představitelé vrcholového managementu považováni za velmi vlivný faktor (v 65 % případů, zatímco globálně pouze v 37 %), na opačné straně pak stojí nedostatek vnímaného vlivu chování zaměstnanců a mezinárodních i místních zákonných omezení a nařízení (11 %, resp. 6 %, v porovnání s průměrnými globálními hodnotami 21 %, resp. 20 %).

• Pokročilé technologie jsou považovány za velmi vlivný faktor v Německu (44 %) a Číně (42 %), zatímco průměrná globální hodnota činí 25 %.

• Země Beneluxu a Norsko jsou částí světa, kde chování zaměstnanců v podnicích vykazuje největší výkyvy, a sice celých 44 % v obou zemích v porovnání s globálním průměrem 28 %. Naproti tomu vliv místních zákonů a nařízení i změn vlády je zde jen nepatrný, ve Švédsku, Norsku a Dánsku změny vlády ovlivňují firmy v průměru pouze z 11 % a místní zákony pak v 7 % případů.

• V rámci všech dotazovaných zemí Brazílie uvedla, že změny místní vlády a místní zákony a nařízení mají v 81 % případů výrazný vliv na změny, globální průměr přitom činí 38 %. To je v přímém kontrastu s Německem, kde změny vlády a místní zákony považují za významné faktory jen ve 2 % případů.

• Britské podniky věnují více pozornosti změnám v dostupnosti zboží a služeb (v průměru 51 %), přičemž globální průměr je 29 %.

• Respondenti ve Francii si více než kde jinde všímají fúzí a akvizic (41 %), což je dvakrát více než globální průměr (20 %)

• Španělsko je unikátní v tom, že považuje pracovníky vrcholového managementu za stejně vlivný faktor jako zákaznickou poptávku, obě kategorie totiž získaly shodně 59 %.

• Respondenti v Severní Americe přikládají větší význam změnám vlády (průměrně 37 %), zatímco globální průměr činí jen 18 %.

Rovněž jsou zde patrné výraznější názorové odchylky mezi jednotlivými průmyslovými odvětvími. Vliv dostupnosti zboží a služeb není ve stavebnictví považován za stejně zásadní jako ve výrobě a maloobchodu (22 %, resp. 41 % a 45 %). Ve stavebnictví jsou však změny vlády považovány za významnější faktor než v maloobchodu a výrobě (26 % ve srovnání s 9 % a 7 %). Role pokročilých technologií je patrná ve výrobním sektoru, kde je respondenti označili za druhý nejdůležitější faktor ovlivňující změnu podnikání. Na opačném konci spektra ve výrobním sektoru se nachází senior manažeři (pouze ve 4 % označeni jako klíčový stimul), ve stavebnictví a maloobchodu dosahuje hodnota 20 %.

Mark Boulton, CMO ve společnosti IFS, vyjádřil svůj názor na výzvu, kterou v současnosti pro podniky před### stavuje změna: „ Ve společnosti IFS se detailně zabýváme příčinami a vlivy na změny v obchodních činnostech. Získáváme tak jistotu, že naše technologie a zkušenosti z průmyslu jsou neustále o krok napřed a vedeme své zákazníky ke správným rozhodnutím. Díky výsledkům tohoto zákaznického průzkumu budeme moci uzpůsobit podporu na míru jednotlivým průmyslovým odvětvím a jednotlivým zákazníkům. Nikdo nedokáže předpovědět budoucnost, podniky se však díky přijetí této skutečnosti mohou připravit, být agilnější a mohou využívat nový obchodní potenciál, který změna často skýtá.“

O průzkumu:

Průzkumu se zúčastnilo více než 1 000 respondentů z 12 zemí (USA, Německo, Švédsko, Francie, Brazílie, Velká Británie, Norsko, Benelux, Dánsko, Španělsko, Čína, Polsko), kteří vyjádřili své názory na změny v rámci podnikání. Mezi respondenty byli hlavně IT pracovníci s rozhodovací pravomocípozicích CIO a CTO z široké řady průmyslových odvětví včetně výrobního sektoru, dodávek investičních celků a stavebnictví, maloobchodu a prodeje, s nimiž společnost IFS spolupracuje.

Exit mobile version