Inovativní brněnský projekt spojuje firmy v nové B2B sociální síti

Skupina společností dnes spouští testovací verzi nové sociální platformy pro firmy a podnikatele, Bezones.com. Jde o inovativní projekt, který si klade za cíl posílit vzájemné vazby českých společností, přinést jim výhody spolupráce a nové obchodní příležitosti. Finální podobu sociální sítě mohou ovlivnit firmy a podnikatelé, kteří se zapojí do jejího testování.
Téměř každý uživatel internetu používá Facebook. Tato síť funguje na principu propojování mezi jednotlivci v rovině soukromého života. Podobně funguje síť LinkedIn, která se však zaměřuje na profesní stránku svých uživatelů. Ti zde získávají pracovní kontakty, doporučení od přátel a zvyšují tak svůj kredit na pracovním trhu. Headhunteři velkých firem je díky tomu mohou oslovit se zajímavými pracovními nabídkami. Firmy a podnikatelé však zatím svoji vlastní sociální platformu, kde by se mohli vzájemně doporučovat, nemají.

„Systém Bezones podporuje spolupráci, doporučování a reference mezi firmami. V B2B je běžné, že se zeptáte firemního partnera, kdo mu řeší daně, kdo se stará o jeho IT, nebo kdo mu dodává sofistikované výrobní stroje. Když hledáte nového dodavatele na strategickou komoditu, snažíte se zjistit, jakou mají vaši partneři zkušenost. Proto tento proces budování kontaktní sítě chceme zjednodušit, zpřehlednit a zrychlit,“ popsal důvod vzniku společnosti Bezones její spoluzakladatel Petr Mikšovič.

V prostředí Bezones není tím, kdo komunikuje jednotlivec, ale firma. Veškeré získané kontakty a vazby tak zůstávají společnosti i při obměně zaměstnanců a managementu. Verifikace firem po registraci zaručí, že profil firmy a její komunikaci na síti opravdu spravují její klíčoví zaměstnanci a veškeré kontakty a informace o firmě jsou aktuální.
Součástí Bezones budou firmy, právnické subjekty a podnikatelé, i ti, jejichž produkty a služby jsou určeny přímo koncovým spotřebitelům. V Bezones totiž mohou vyhledávat strategické partnery, velkoobchodní dodavatele zboží a služeb, které potřebují pro zajištění hladkého chodu své interní činnosti. „Bezones má smysl jak pro malé a střední firmy, tak i pro velké nadnárodní společnosti. Pouze každá z nich bude sledovat trochu odlišné cíle a využívat síť za jiným účelem,“ uvedla Katěrina Málková, ředitelka pro rozvoj projektu Bezones.

Název sítě vznikl zkrácením sloganu „to be in zones“, neboli být v zónách, které patří mezi hlavní atributy Bezones. Každá firma se po dobu své existence pohybuje a působí v různých zónách – ať už se jedná o odvětví, region nebo stávající či potenciální partnery a dodavatele. V Bezones se tyto zóny prolínají a umožňují tak firmám soustředit se na to, co je pro jejich fungování a úspěch důležité.

Projekt Bezones je jedinečný také v tom, že se firmy mohou podílet na vytváření tohoto sociálního prostoru. Během testovacího období budou s vývojáři spolupracovat na vylepšení aplikace tak, aby byla v okamžiku ostrého spuštění maximálně funkční a přizpůsobená jejich požadavkům. Za pomoc při testování aplikace budou moci čerpat výhody nadstandardního členství. „Důležité je mít na vědomí, že my vytváříme a poskytujeme pouze infrastrukturu, život v Bezones je plně v rukou společností samotných. Ony určují smysl a směr, kterým se budeme vyvíjet. Je to síť, která je vytvářená firmami pro firmy,“ popsala tuto specifickou vlastnost sítě Málková.

Ve výhledu několika let se aplikace zpřístupní i zahraničním subjektům a projekt Bezones tak českým firmám přinese zajímavé obchodní kontakty z Evropy a zbytku světa.

Exit mobile version