Intel zařadil vyšší rychlost v automobilové inovaci

Společnost Intel chce přispět k vývoji automobilů, které se dokážou řídit samy, proto dnes oznámila dostupnost celé rodiny hardwarových a softwarových produktů, které nesou souhrnné označení Intel® In-Vehicle Solutions. Rovněž Intel oznámil další investice a realizaci pokročilého technologického výzkumu zaměřeného na informatiku, asistenční služby i samostatné ovládání automobilů.
Divize Internet věcí společnosti Intel vykázala v prvním čtvrtletí roku zisk 482 miliony amerických dolarů, což je o 32 procent více než v uplynulém roce, přičemž hlavním faktorem tohoto růstu byla silná poptávka po informačně-zábavních systémech pro automobily (IVI). Společnost Intel je přesvědčena, že technologie, jež bude tvořit základ automobilů budoucnosti, se velice rychle vyvíjí a že prostřednictvím dalšího výzkumu, investic a nových produktů dokáže přinést změny do řízení automobilů a může přispět k rychlejšímu uvádění nových výrobků na trh.

„Abychom posílili technologické partnerství mezi naší společností a automobilovým průmyslem a zároveň se připravili na budoucnost, rozhodli jsme se zkombinovat naše bohaté zkušenosti v oblasti spotřební elektroniky a podnikového IT s investicí do automobilového průmyslu, jež obsáhne tak široké spektrum, jako vývoj produktů, partnerství v rámci automobilového průmyslu i nový výzkum,” říká viceprezident Intelu z divize Internet věcí Doug Davis. „Naším cílem je podpořit vývoj a vyjít přitom od pomocných funkcí, které jsou ve vozech k dispozici již dnes, zlepšit do budoucna bezpečnostní funkce a nakonec dospět i k vozům, které se dokáží řídit samy,” dodává.

Intel představuje platformu In-Vehicle Solutions

Rodina hardwarových a softwarových produktů Intel® In-Vehicle Solutions byla navržena tak, aby výrobci automobilů a jejich dodavatelé mohli rychleji a snadněji přicházet s novými modely uživatelského komfortu, po němž zákazníci volají, a zároveň aby bylo možné snížit náklady na vývoj těchto řešení. Rodina produktů zahrnuje škálu výpočetních modulů, integrovaný softwarový balík operačního systému a middlewaru a vývojové sady.

Intel očekává, že standardizovaný platformový přístup založený na integrovaném a validovaném hardwaru a softwaru sníží dobu vývoje informačně-zábavních řešení o více než dvanáct měsíců a náklady až o 50 procent,1 díky čemuž budou automobilky moci využít své konstrukční zdroje na technologické inovace a zlepšení uživatelského komfortu ve voze.

První dostupné produkty byly navrženy pro IVI systémy s vyspělými asistenčními funkcemi, přičemž budoucí produkty by měly nabídnout skutečně špičkové, až futuristické funkce, jako je například automatické řízení.

Intel na čele technologického výzkumu v automobilovém průmyslu
Výzkum společnosti Intel se zaměřuje na to, jakým způsobem umožní technologie novou uživatelskou zkušenost, kdy nás naše vozy dokáží „poznat”, přizpůsobit se, ulehčit nám od řízení a pomoci dostat se do cíle bezpečněji a efektivněji.

Nový výzkumný projekt nazvaný Personal Vehicle Experience si klade za cíl identifikovat klady a zápory současné automobilové zkušenosti. Chce zjistit, co lidé od svých vozů požadují a jak se mohou automobily lépe přizpůsobovat svému prostředí, předvídat situaci a vstupovat do interakce se řidiči i svým okolím.

Společnost Intel si rovněž uvědomuje, že pro budoucnost automobilismu je klíčová bezpečnost. Výzkumný projekt My Connected Car si proto klade za cíl uchopit možné problémy a hrozby spojené s konceptem vozu připojeného k síti. Projekt se zaměřuje na potenciální zranitelnost telematického systému vozu a ukazuje, jak ochrana paměti dokáže ochránit klíčový hardware a software vozu. Tuto technologii lze poté zkombinovat s technologií McAfee whitelisting od Intel Security a plně vůz zabezpečit proti vnějším hrozbám.

Etnografové, antropologové a konstruktéři v Intelu pracují na řadě výzkumných projektů, jejichž cílem je učinit silnice bezpečnější a získat vědomosti o nejbezpečnějším a nejintuitivnějším způsobu, jímž mohou řidiči vstupovat do interakce se svými vozy. Vyspělá čidla, kalkulace i propojení dat vnesou revoluci do cestování i komunikace mezi lidmi na silnici.

Intel investuje do automobilového průmyslu

V roce 2012 založil Intel zvláštní fond Intel Capital Connected Car Fund o objemu 100 milionů amerických dolarů. Jeho cílem je urychlit přechod automobilového průmyslu k hladké konektivitě mezi vozem a spotřební elektronikou a zároveň podpořit nové technologie, které nakonec povedou k vývoji aut, jež se dokáží řídit sama. Poslední investice učiněná prostřednictvím tohoto fondu je směřována do společnosti ZMP*, jež vyvíjí platformu pro autonomní řízení a vozy propojené s čidly, radary a kamerami, které sehrají klíčovou úlohu v budoucnosti automobilismu.

Další investice do automobilového průmyslu ze strany fondu Intel Capital zahrnují společnosti CloudMade, jež se zabývá agregací dat a cloudovou konektivitou nezbytnou pro budoucí informativně-zábavní řešení; Mocana, jež nabízí zabezpečení IVI platformy mobilní ochranou aplikací a společnost Tobii Technology*, která aplikuje technologii perceptuálních výpočtů na automobilové asistenční funkce.

Spolupráce s automobilovým ekosystémem

Spotřebitelská poptávka mění automobilový dodavatelský řetězec a automobilky jsou nuceny držet krok s technologickou inovací. Investice společnosti Intel proto chtějí zajistit, že na poptávku zákazníků bude možné reagovat adekvátními technologiemi a že bude možné vyvíjet a vyrábět automobily, které dokáží lépe informovat, jsou vybaveny pokročilými asistenčními funkcemi a nakonec dokáží i samy řídit.

I proto Intel oznámil, že bude úzce spolupracovat se svou dceřinou společností Wind River* a dalšími subjekty, jako jsou Green Hills Software, Mobica, Symphony Teleca, QNX, a XSe, a společně nabízet řešení a služby pro automobilové výrobce, kteří přejdou na platformu Intel In-Vehicle Solutions. Ti pak budou mít k dispozici nástroj, jímž mohou urychlit vývoj svých produktů a zrychlit jejich dodání na trh.

Intel nadále spolupracuje s automobilovými výrobci na různých výzkumných projektech a technologie vyvinutá společností Intel se již dnes používá v profesionálních navigačních systémech BMW pro všechny modely vozů automobilky, dále jej používá Infinity ve svém systému InTouch* ve voze Infiniti Q50* a Hyundai v systému Driver Information System* instalovaném v novém voze Hyundai Genesis* modelového roku 2015.

Exit mobile version