Lenovo v rámci svého 30. výročí značky ThinkPad vydává zprávu Think

Společnost Lenovo vydala svou první zprávu Think, která se zabývá vlivem společenských výzev na globální produktivitu a postoje. Report se zabývá způsobem myšlení, kdy respondenti z celého světa tvrdí, že kvůli neschopnosti účelně myslet jsou každý den minimálně dvě hodiny neproduktivní. Jako důvod uvádějí především vyhoření, stres a duševní únavu, které jsou zapříčiněné společenskými změnami v posledních dvou letech.

Zpráva, která vzešla z průzkumu mezi více než 5 700 lidí v USA, Velké Británii, Německu a Japonsku, přichází v době 30. výročí uvedení notebooku Lenovo ThinkPad. Cílem těchto poznatků je poučit pracující lidi o významu „skutečného myšlení“ a umožnit jim využívat technologie inteligentněji.

„Je ohromující, že lidé na celém světě mají pocit, že společenský pokrok je ohrožen nedostatkem skutečného přemyšlení. 80 % dotázaných se domnívá, že jako společnost potřebujeme revoluci
v myšlení,“ uvedla Emily Ketchen, viceprezidentka a marketingová ředitelka Intelligent Devices Group, Lenovo. „Výročí 30 let ThinkPadu je ideální doba k tomu, abychom zhodnotili, jak technologie dokážou podpořit myšlení v různých aspektech našeho života – od domova přes práci až po školu.“

Mezery v myšlení
Respondenti se ve většině domnívají, že události posledních let (např. COVID-19, ekonomické problémy atd.) přispěly k rozptýlení, zvýšené míře multitaskingu a únavě, což dále zhoršuje kvalitu jejich myšlení.

• Ze všech respondentů pouze 34 % uvedlo, že tráví všechen nebo většinu svého času jasným, hlubokým a produktivním myšlením.
• Celosvětově 75 % osob s rozhodovací pravomocí v oblasti IT tvrdí, že jejich kolegové mají velké nebo alespoň nějaké potíže s jasným a produktivním myšlením.
• 64 % respondentů se domnívá, že jsou závislí na praktickém myšlení nebo myšlení pro přežití, a že schopnost rychlého myšlení a multitaskingu je extrémně nebo velmi důležitá, což vede
k nedostatku inovativního a akčního myšlení, které může ovlivnit pokrok.

Zároveň se většina respondentů se domnívá, že se jejich životy v příštích letech nezlepší a nebudou tak méně stresující.

Síla myšlení
Přestože široká část respondentů uvedla, že se dnes snaží dosáhnout lepšího myšlení, respondenti uvedli, že s pojmem mají pozitivní asociace a chápou přínosy.

• 65 % respondentů věří, že jasné, hluboké a produktivní myšlení jim pomůže se lépe rozhodovat.
• 79 % amerických respondentů považuje kritické myšlení za mimořádně nebo velmi důležité.

Zvyky v myšlení
Přestože si lidé uvědomují sílu lepšího myšlení, doba produktivního myšlení se v jednotlivých regionech značně liší, a ne vždy se shoduje s tradičním pracovním dnem „od 9 do 5“.

• 37 % amerických respondentů a 24 % britských respondentů dává přednost produktivnímu myšlení v pozdních večerních nebo v časných ranních hodinách.
• 25 % japonských respondentů dává přednost ránu. Naproti tomu 35 % respondentů z Německa uvedlo, že večer přemýšlí jasněji.

Respondenti se obecně domnívají, že pro lepší přemýšlení je nejpotřebnější tiché prostředí a respondenti ze Spojených států, Velké Británie a Německa uvedli, že nejcennější pomůckou pro hlubší přemýšlení je technologie potlačující hluk.

Lepší myšlení podporované technologiemi
Na základě výzkumu je vývoj komunikačních technologií a technologií pro spolupráci považován za nejpřínosnější pro kvalitní přemýšlení. Technologie se můžeme naučit používat účelněji, včetně omezení rozptylování a snížení informačního přetížení, díky čemuž si můžeme vytvořit lepší návyky
v oblasti myšlení.

• 66 % koncových firemních uživatelů hledá informace o tom, jak jim technologie mohou pomoci produktivně myslet. V porovnání s běžnou populací také častěji uvažují o přehodnocení svého vztahu k technologiím. Mnozí se například domnívají, že zjednodušení úkolů by mohlo jednotlivcům pomoci dosáhnout lepšího myšlení.
• 40 % dotázaných německých respondentů by se naučilo používat technologie účelněji.
• 39 % amerických respondentů by si stanovilo hranice pro používání technologií.
• Naprostá většina dotázaných IT manažerů se cítí optimisticky, pokud jde o technologie, ke kterým mají jejich spolupracovníci přístup, a o to, jak umožňují zaměstnancům a organizacím jasně myslet. Více než 60 % respondentů si myslí, že technologie pomáhají jednotlivcům zapojit se do kritického, reflexivního, kolaborativního, expanzivního a/nebo nového typu myšlení, ať už se jedná o kritický čas pro splnění termínů, potřebu propojit obchodní myšlení nebo schopnost vynalézat.

Myšlení pro lidstvo
Celkově se jednotliví respondenti domnívají, že zlepšení myšlení má potenciál zachovat trvalé návyky. Většina respondentů souhlasí s tím, že lepší myšlení by posílilo lidskost a přiblížilo nás k řešení problémů, kterým lidstvo a společenství čelí, pro budoucí generace.
• 62 % respondentů z USA, 54 % z Velké Británie a 52 % z Německa tvrdí, že naše společnost by byla laskavější, kdybychom mysleli jasněji, hlouběji a produktivněji.

Exit mobile version