Lenovo za Q3 dosáhlo rekordního podílu na českém trhu

Společnost Lenovo dosáhla za třetí čtvrtletí 2012 svého historicky rekordního podílu 18,1 % na českém počítačovém trhu a posílila tím svoji třetí pozici. Vyplývá to z výsledků vývoje trhu zveřejněných analytickou společností IDC. I přesto, že meziročně došlo k celkovému poklesu trhu o 14,5 %, dosáhla společnost Lenovo jako jediná mezi pěti největšími hráči růstu, a to ve výši 43,3 % oproti roku 2011, což jen dokazuje sílící pozici společnosti nejenom na globálním, ale i lokálním trhu.
Společnost Lenovo meziročně ve třetím kvartálu téměř zdvojnásobila svůj tržní podíl v kategorii tradičních notebooků, kde nyní zaujímá více než pětinu trhu. Její tržní podíl se také téměř zdvojnásobil v oblasti tradičních stolních počítačů. Za úspěchem stojí také zvyšující se obliba počítačů typu All in One. V této kategorii Lenovo zaujalo ve třetím kvartále pozici české jedničky, když její podíl přesáhl 60 %. Letošní novinkou je například 27palcový IdeaCentre A720, několikrát oceněný na veletrhu spotřební elektroniky CES 2012.

Společnost Lenovo trhá rekordy i ve spotřebitelském segmentu celkově. Překonala hranici 20 % a dostala se s 35 573 prodanými kusy až na 23,5% tržní podíl. Ve třetím čtvrtletí obohatily tento segment nové a netrpělivě očekávané ultra-tenké, ultra-lehké a cenově dostupné notebooky IdeaPad S300 a S400, které splňují žhavé trendy současnosti a očekávání zákazníků jak z technického, tak i designového hlediska.

„Úspěch na českém trhu odráží neustálý růst společnosti na globálním trhu, který je výsledkem dlouhodobé a správně nastavené strategie „Protect and Attack“. Ačkoli trh počítačů ve třetím kvartálu meziročně klesal, Lenovo na rozdíl od konkurence zaznamenalo nárůst ve všech segmentech,“ říká Petr Toman, generální ředitel Lenovo Czech Republic. „Očekáváme, že díky tomuto trendu a i díky novým produktům, které nyní uvádíme na trh, budeme v tomto růstu nadále pokračovat,“ dodává.

Exit mobile version