Lidl zefektivňuje své IT systémy. Vsadil na platformu SAP HANA

Maloobchodní potravinářský řetězec Lidl se rozhodl přenést své kritické IT systémy na in-memory platformu SAP HANA. Zvládnout efektivně obsloužit téměř 10 000 prodejen a 130 distribučních center ve 26 zemích totiž není možné bez spolehlivých informačních systémů.
Udržení maximální nákladové efektivity je pro potravinářský řetězec jedním z klíčových faktorů úspěchu. Řetězec Lidl navíc postupně expanduje do různých částí světa a udržení kvality za nízké ceny patří k jeho filozofii. Kvůli zachování nákladové efektivity potřeboval Lidl nový a centralizovaný IT systém, který by sjednotil jeho zastaralou IT architekturu a umožnil další rozvoj. Zvolil proto platformu SAP HANA a aplikace SAP ERP, SAP Business Warehouse a SAP Customer Activity Repository. Tento krok mu má usnadnit plánovanou expanzi na americký trh.

Maloobchodní potravinářský řetězec Lidl se rozhodl přenést své kritické IT systémy na in-memory platformu SAP HANA. Zvládnout efektivně obsloužit téměř 10 000 prodejen a 130 distribučních center ve 26 zemích totiž není možné bez spolehlivých informačních systémů. Lidl proto zvolil podnikové informační systémy SAP ERP, SAP Business Warehouse a SAP Customer Activity Repository na platformě SAP HANA. Tímto krokem chce zjednodušit a centralizovat svoji IT infrastrukturu. Po úspěšné implementaci nového ERP systému v rakouské pobočce plánuje Lidl jeho postupné zavádění i v dalších zemích. Právě SAP HANA by se měla stát základem IT strategie při expanzi tohoto řetězce na americký trh.

SAP HANA nyní poskytuje společnosti Lidl jednotnou platformu pro běh důležitých aplikací, které optimalizují a automatizují klíčové obchodní, logistické a provozní procesy. Technologie, na níž je platforma SAP HANA založena, dokáže zpracovávat velké objemy dat v reálném čase, což je pro maloobchod kriticky důležité z důvodu rychlých změn spotřebitelské poptávky. Zacílení na správné trhy a nabídka správného sortimentu vyžaduje od maloobchodníků, aby systematicky analyzovali data o chování zákazníků a patřičně na výsledky reagovali.

Lidl navíc využívá i aplikaci SAP Customer Activity Repository, která v reálném čase poskytuje přehled o provozních výkonech jednotlivých prodejen. Díky ní může společnost svým obchodním oddělením poskytovat informace o všech interakcích se zákazníky a aktuálním stavu zásob. Zatímco dříve trvala reakce na aktuální denní výsledky 24 hodin, dnes aplikace SAP Customer Activity Repository umožňuje obchodnímu řetězci analyzovat prodejní data v reálném čase několikrát denně.

Exit mobile version