Logistika 2.0 – rozšířená realita přeměňuje logistické procesy

DHL, přední světová logistická společnost, vydala novou studii na téma rozšířená realita v logistice se zaměřením na možné aplikace tohoto nově vznikajícího trendu v různých částech dodavatelského řetězce.
Zpráva o trendech ilustruje možnosti optimalizace provozu skladů, přepravy a maloobchodní distribuce zboží nebo služeb s přidanou hodnotou pomocí digitálních obrazových dat. Zprávu připravil tým pro výzkum trendů divize DHL Customer Solutions & Innovation v rámci probíhajícího výzkumného projektu, který se zaměřuje na využití rozšířené reality v logistice. DHL plánuje ověřit závěry koncepčních studií praktickými testy.

„Aktuální novinky, jako jsou head-up displeje, promítající informace na čelní sklo, nebo využívání rozšířené reality při opravách vozidel v automobilovém odvětví, ilustrují rychlý rozvoj této technologie a možnosti jejího uplatnění i v oborech mimo sektor IT. Jsme přesvědčeni, že tato technologie nabízí velký potenciál také pro oblast logistiky, a v současnosti vybíráme pro další výzkum případy k praktickému využití,“ vysvětlil Dr. Markus Kückelhaus, ředitel oddělení pro výzkum trendů v divizi DHL Customer Solutions & Innovation.

Zpráva stručně popisuje nově vznikající trendy a inovace v technologii a hardwaru rozšířené reality a přibližuje způsoby, jak je lze zavádět do logistiky. Poskytuje také přehled o nejlepších postupech z různých průmyslových odvětví. „Rozšířená realita v logistice“ představuje 11 různých řešení pro logistiku, například zdokonalenou přípravu zboží k odběru ve skladech díky displejům na hlavách zaměstnanců, kteří mohou jejich prostřednictvím efektivněji nalézat správnou trasu a správnou položku. Dostatek informací by mohl také snížit riziko nesprávného výběru.

Možné aplikace v logistice

Zpráva rovněž nastiňuje možnosti pro zdokonalování přepravy, například dodávkovými vozidly, vybavenými čelními skly s rozšířenou funkčností, která mohou zobrazovat data o stavu dopravy v reálném čase, jakož i další cenné informace, jako je teplota v nákladovém prostoru a různá další upozornění. Kromě toho by mohli být řidiči a zaměstnanci v balíkovém centru vybaveni přenosnými přístroji pro získávání důležitých informací o každém balíku, jako je jeho obsah, hmotnost a místo určení. Tím by bylo možné optimalizovat procesy nakládání a omezit riziko poškození při manipulaci. Rozšířená realita by mohla také vylepšit služby v oblasti údržby a oprav, nabízené logistickými společnostmi, pokud by byli pracovníci vybaveni „chytrými“ brýlemi, které promítají pokyny pro jednotlivé pracovní úkony.

DHL vítá spolupráci s partnery na dalším výzkumu aplikací založených na rozšířené realitě pro každodenní provoz. DHL v současnosti připravuje interaktivní expozici věnovanou technologiím rozšířené reality v inovačním středisku Deutsche Post DHL Innovation Center v německém Troisdorfu, aby se s nimi zákazníci mohli osobně podrobně seznámit.

Zpráva o trendech „Rozšířená realita v logistice“ vznikla na základě rozsáhlého projektu Logistics Trend Radar, jehož prostřednictvím DHL rozpoznává a využívá trendy a technologie, důležité pro logistický průmysl.

Exit mobile version