Natland prodal módní online business (podíl v Zoot a Bibloo)

Investiční skupina Natland završila čtyři roky aktivit v módním online businessu. Prodala svůj menšinový podíl (49,99 %) ve společnosti Digital People jejímu současnému majoritnímu vlastníkovi – společnosti Across e-commerce. Ta řídila módní brandy a e-shopy ZOOT a Bibloo už více než rok, když na přelomu let 2021 a 2022 od Natlandu koupila majoritní podíl, a nyní se stala jediným a 100% majitelem Digital People.

Skupinu Digital People zároveň opustí CEO a minoritní akcionář Milan Polák, který se připojil k Natlandu v okamžiku akvizice společnosti Different, kterou založil se Simonou Polákovou.

Across e-commerce patří do slovenské skupiny Across Private Investments s dvacetiletou historií, která se angažuje v oblasti e-commerce, a také v turismu, hotelnictví, zdravotnictví či realitách. Detaily a přesná hodnota transakce, kterou musí ještě posvětit antimonopolní úřad, podléhají obchodnímu tajemství a nebudou zveřejněny.

Do ZOOT Natland vstupoval v momentě, kdy finanční problémy znamenaly zastavení provozu. Poskytl financování v průběhu reorganizace a pomohl s restrukturalizací společnosti. Po splnění reorganizačního plánu, jehož přípravu vedl Natland, a který podpořili všichni hlasující věřitelé, následovala fáze akvizičního růstu. Kromě společnosti Different postupně došlo k akvizici Digital People, pod nějž spadaly značky Urban Store, Bibloo. Role Natlandu vyvrcholila na přelomu let 2021 a 2022 vstupem strategického partnera Across e-commerce, který převzal také exekutivní roli ve společnosti Digital People, a nyní se stává 100% akcionářem.

Společnost Digital People a její vlajkové značky ZOOT a Bibloo působí na osmi trzích Evropy. V loňském roce e-shopy měsíčně navštívilo 7,5 milionu zákazníků, kteří celkem uskutečnili 1 357 000 objednávek. Průměrná hodnota objednávky přitom se pohybovala kolem 1400 korun.

Právní servis při transakci poskytovala AK Glatzová & Co.

Exit mobile version