Obchod musí zákazníka zaujmout během dvou minut

Ve světě rychloobrátkového spotřebního zboží jsou rychlost, cena a dostupnost klíčovými faktory, které přitahují zákazníky a zajišťují jejich spokojenost s nákupem. Že se maloobchodní trh potýká s potížemi, není žádné tajemství. A jelikož má obchod pouze 2 minuty na to, aby zákazníka zaujal, odpočet začíná ihned poté, co zákazník vstoupí do dveří.

Vzhledem k tomu, že se na zážitek zákazníků klade čím dál větší důraz, zejména u potravin a nápojů, by si měl každý položit tuto otázku: Jak můžete vytvořit maximální dojem za tak krátký časový úsek? Flexibilita přizpůsobení nabídek a reklam na prodejní ploše a zajištění snadné orientace v prodejně se stává čím dál důležitější, neboť přispívá k okamžitému prodeji a budoucí věrnosti zákazníků.

Vytvářejte poutavé vizuální komunikace přímo na prodejní ploše

 Používání inteligentních a předem naplánovaných marketingových kampaní k oslovení zákazníků a podpoření prodeje klíčových produktů je pro kamenné prodejny stejně podstatné, jako schopnost reagovat na důležitou obchodní příležitost, která je spojena s náhlou změnou v počasí či novým trendem ve stravování na sociálních médiích. Základem je rychlý přístup k široké škále tištěných marketingových materiálů.

Maloobchody, které disponují vizuální komunikací na vyžádání přímo na prodejní ploše, mají oproti konkurenci zřejmou výhodu.

V podpoře prodeje klíčových položek hrají důležitou roli vedle strategického umísťování na konec uliček také poutavé marketingové materiály. Zatímco nálepky a nápisy ve výlohách patří mezi osvědčené způsoby, jak zvýšit počet návštěvníků prodejny, umisťování oboustranných visacích bannerů a značení hraje zásadní roli v prodejním cyklu – zejména co se týče spontánních nákupů.

Maloobchodní tiskárny s barvami HD colour umožňují supermarketům ihned reagovat na náhlou vlnu veder, novinovou zprávu či onlinový trend ve stravování. Místo čekání na doručení tištěných marketingových materiálů do prodejny si tak mohou vytvořit velké či malé prodejní materiály podle potřeby.

Držte se značek

Jasné značení uvnitř prodejen je nejen úsporné a praktické, ale zároveň zlepšuje spokojenost zákazníků, neboť jim pomáhá nalézt to, co hledají. Značení však lze použít i strategicky – můžete například zákazníky směrovat k produktům s vysokou marží nebo produktovým řadám, které se špatně prodávají.

V době, kdy je poskytování plynulého zážitku z nakupování vysokou prioritou pro onlinové i kamenné maloobchody, je pomoc zákazníkům nalézt to, co hledají, důležitá hned ze dvou důvodů: kromě podpory prodeje nedochází k situacím, kdy frustrovaní zákazníci požádají o pomoc prodavače – a nebo ještě hůř, opustí prodejnu.

Nejnovější maloobchodní tiskárny nabízejí flexibilitu pro vytváření velkoformátových, oboustranných a působivých bannerů a podlahového značení, včetně štítků pro regály či gondolové rámy s instrukcemi. Můžete tak maximálně využít veškerého cenného místa na regálech a v uličkách.

Okraj regálu je ideálním místem, kde mohou maloobchodníci využít možnosti tisku podle potřeby: Namísto toho, aby sem jen umístili cedulku upozorňující na slevu, mohou vytisknout nedávnou pochvalu od kritika, nebo se zapojit do národní marketingové kampaně pomocí tištěných materiálů s poutavými obrázky a jasně čitelným textem. Nejenom, že tím dojde k podpoře prodeje, tyto informace mohou také urychlit proces rozhodování u váhajících zákazníků a dát jim dobrý pocit z nákupu.

Výsledky průzkumu pořádaného psychology z kolumbijské a stanfordské univerzity ukázaly, že široká nabídka produktů může mít oproti očekávanému zvýšení spokojenosti a prodeje spíše nepříznivý vliv a zákazníka od koupě odradit.

Důvodem je, že zákazníci se při pohledu na velké množství zboží mohou cítit zahlceni. Proto je dobré zákazníky při výběru podpořit a dát jim pocit sebejistoty, k čemuž slouží prodejní materiály, jako jsou cenovky a informace o produktech. Ty podporují i  spontánní nákupy. Jelikož mají stravovací požadavky zákazníků čím dál vyšší prioritu, prodejní materiály lze použít i pro zvýraznění hlavní ingredience nebo zdůraznění skutečnosti, že produkt je například bezlepkový nebo že neobsahuje ořechy.

Klíč k úspěchu – tisk v prodejně nad rámec standardu A4

Řešení pro maloobchodní značení společnosti OKI Europe zahrnují digitální barevné tiskárny LED A3 řady C800 od společnosti OKI, což jsou nejmenší tiskárny A3 na trhu. Jsou tak ideální volbou pro maloobchodní prostředí s nedostatkem prostoru. Nabízejí flexibilitu tisku na předem nařezaná média včetně maloformátových štítků na okraje regálů, cenovky a regálové wobblery, ale také na velké oboustranné bannery dlouhé až 1,3 m. Lze tisknout dokonce i na voděodolná média, která jsou vhodná na použití kdekoli v prodejně – od značení na venkovním chodníku, přes chlazené a ostatní čerstvé potraviny až po uličky s mrazáky.

Italský minipivovar Zion významně zvýšil svůj prodej díky poutavým, předem nařezaným materiálům vytištěným na řadě formátů prostřednictvím maloobchodních řešení společnosti OKI. Společnost Zion si zajistila své místo na výsluní mezi konkurencí přeplněného minipivovarského trhu výrobou materiálů, jako jsou festivalové náramky, visačky na hrdla lahví, menu a bannery, které jsou navíc odolné proti vodě a potrhání. Výrobu těchto materiálů zvládají rychle, ve vysoce profesionální kvalitě a uvnitř podniku.

V době přetrvávajícího nátlaku na supermarkety a silného souboje o věrnost zákazníků je jejich spokojenost důležitější než kdy předtím. Z tohoto důvodu je schopnost rychle reagovat na nepředvídatelné sezónní počasí nebo neustálé změny ve stravovacích trendech a požadavcích v podobě inspirativního značení zaměřeného na zákazníka, které lze vytisknout podle potřeby, nepochybně zásadní výhodou v celkové konkurenceschopnosti maloobchodu.

Chcete-li získat více informací o maloobchodních řešeních společnosti OKI, navštivte stránku www.oki.cz/retail.

Exit mobile version