OEM: Oblečte brutální analytickou sílu do svých barev

Visual analytics řešení společnosti Qlik jsou nyní dostupná už i formou OEM. Zúčastněte se bezplatného webináře a dozvíte se více.
Analytické nástroje společnosti Qlik jsou v Čechách dostupné už i ve formě OEM. Nyní je možné je zakomponovat do větších softwarových řešení, například CRM či ERP systému nebo například do korporátního portálového řešení. Možnost integrace Qlik nástrojů je zajímavá především pro softwarová řešení, která takto mohou svým uživatelům nabídnout ve velmi krátkém čase masivní analytickou sílu, přinesou však i finanční úspory.

Qlik tímto způsobem umožňuje embedovat obě dvě svoje vlajkové lodě – řešení Qlik Sense a QlikView. Právě ty podle analýz společnosti Gartner patří k úplné špičce moderního BI. Qlik OEM do Čech přivezla největší partnerská firma Qliku v regionu, konzultačně-implementační společnost EMARK.

POZOR!! Tématu Qlik OEM a možnostem integrace tohoto softwaru do větších řešení se bude věnovat bezplatný webinář Embedování analytiky Qlik® do vašich softwarových řešení, který se uskuteční ve středu 20. dubna ve 13:00 hodin. Registrovat se můžete ZDE.

Zakomponování analytiky Qlik do většího řešení pomáhá firmám či organizacím zvyšovat přidanou hodnotu jejich produktů či služeb. Embedování OEM řešení v praxi znamená, že producenti softwaru, ale i mnohé jiné firmy a organizace integrují produkty Qlik do svých vlastních řešení jako „add-on“ BI modul, s cílem posilnit vizuální analytiku dat, dashboardy, reporting či analýzy. „Uživatel si toho na první pohled ani nevšimne, aplikaci je totiž možné „obléct“ do stejných šatů jako zbytek webové stránky či portálového řešení,“ vysvětluje Robert Šrotýř, který má v EMARKu na starosti právě Qlik OEM nástroje.

Potenciál OEM řešení je vskutku široký, své zákazníky si najde u poskytovatelů služeb, informací či obsahu, patří sem i média nebo telekomunikační operátoři a mnohé jiné firmy a organizace. „V zahraničí pomáhá embedovaný Qlik dokonce řešit kriminální případy, hledá souvislosti a trendy v husté spleti zpravodajských informací,“ dodává Robert Šrotýř.

Přednosti OEM

Velkou výhodou OEM řešení je cena, ta se však stanovuje individuálně podle konkrétních parametrů, závisí totiž na vícerých faktorech. Obecně však platí, že investice do takového řešení je výrazně nižší oproti ceně za běžné Qlik řešení. OEM je financované formou tokenů a přes partnera, který toto řešení nasazuje. Jde o moderní systém financování podobný modelu SaaS.

Ačkoli může implementace nového softwarového řešení vyvolávat obavy z dlouhého projektu, v případě OEM a Qliku tomu tak není. Qlik umožňuje vkládat svoje produkty do řešení třetích stran za zlomek času, který na to potřebují konkurenční řešení. „V konečném důsledku OEM řešení developerům ušetří obrovské množství času a práce,“ konstatuje Robert Šrotýř.

Qlik OEM nástroje zároveň pomohou najít firemním datům i jiné uplatnění. Mnoho velkých společností shromažďuje obrovská množství dat, která však využívají jen minimálně anebo vůbec. Díky těmto technologiím je však možné je dále zpeněžovat, po jejich „anonymizování“ totiž mohou sloužit i jiným účelům, například pro potřeby průzkumů či studií, marketingovým kampaním atd.

Uživatelé Qlik OEM mohou svoje rozhodnutí opřít o brutální analytickou sílu či asociativní vyhledávací engine, který Qlik vyvíjí dlouhé roky, jakož i špičkové in-memory technologie. Kromě toho OEM řešení přinášejí nové obchodní příležitosti, což znamená nové zdroje příjmů. Na opačném konci OEM řešení je spokojený zákazník, který se k požadovanému výsledku dostane okamžitě a bezbolestně.

Sečteno a podtrženo, přidanou hodnotou OEM řešení od Qliku je schopnost přenést vizualizační vrstvu a jednoduchou uživatelskou zkušenost do nějakého už existujícího softwaru. Funguje to přesně jako v samostatném Qlik řešení. „Žádoucí údaje se zobrazí se sekundovými odezvami v pěkné a srozumitelné vizualizaci přímo v řešení nebo na webové stránce. Tyto výstupy jsou sdíletelné a dají se dále využít v jiných analýzách,“ uzavírá Robert Šrotýř.

Příklady využití Qlik OEM

• Klasický ERP systém s OEM analytikou od Qliku nabídne manažerovi v jeho „domácím“ prostředí možnost vyhodnocovat procesy, údaje například z výroby, sledovat počet prodaných produktů na obchodníka či region. Pomůže mu to kvalitně a rychle se rozhodovat.

• Vydavatel anebo obchodníci internetového média či TV stanice zas mohou analyzovat návštevnost stránky nebo aktuální sledovanost, případně sledovat trendové křivky. Přitom nemusejí otevírat novou aplikaci, všechno je připravené v jejich vlastním řešení.

• Pracovník Helpdesku si může v rámci podnikového systému prohlédnout aktuální čísla a údaje o zákazníkovi nebo mu na počkání vypočítat nejvýhodnější variantu služby.

• Zákazníci telekomunikačních operátorů anebo třeba poskytovatelů TV služeb se mohou přímo na jejich stránce podívat na informace o čerpání svého paušálu, spotřebě volných minut, programovém balíku, či využívání zařízení a podobně.

• Marketéři zase mohou okamžitě a „za běhu“ vyhodnocovat účinnost svých kampaní – opět v prostředí, na které jsou zvyklí.

• Monitoringová agentura může v rámci své aplikace nabídnout bezkonkurenční a okamžitě klikatelné analýzy a reporty.

Více informací o Qlik OEM, o jeho výhodách a konkrétních případech využití najdete zde

Exit mobile version