OptiBuy, poradenská jednička v oblasti nákupu ve střední a východní Evropě, vstupuje na český trh

OptiBuy, mezinárodní poradenská společnost v oblasti nákupu, rozšiřuje své obchodní aktivity v Evropě a zakládá svou pobočku v Praze.
Ta nebude jen lokálním obchodním místem, ale plnohodnotným centrem, které bude poskytovat zákazníkům z Česka, Slovenska a Rakouska komplexní portfolio služeb od strategického poradenství, přes řízení projektů úspor a global sourcing až po implementaci vlastních nákupních IT systémů. Po pobočkách ve švýcarském Bernu a čínské Šanghaji se tak Praha stává již třetí zahraniční pobočkou skupiny OptiBuy.

Na rozdíl od klasických poradenských společností, které poskytují své služby v nejrůznějších oblastech, se OptiBuy specializuje pouze na poradenství v oblasti nákupu. Výsledkem takového přístupu je rostoucí počet zákazníků nejen z mateřského polského trhu, kde je číslem jedna, ale také ze zemí jako je Česko, Slovensko nebo Rakousko. Společnost OptiBuy často pracuje pro společnosti s mezinárodním přesahem, ať už se jedná o zákazníky působící v oblasti automobilového průmyslu, strojírenství, retailu nebo finančních služeb.

Otevření nové pobočky v Praze v blízkosti firem jako je Google nebo Pfizer zvýší naše operační schopnosti v Evropě, což nám pomůže lépe řídit naše regionální projekty. Zpočátku bude pražský tým podporován 25 zkušenými konzultanty z Varšavy. Poté co tam vybudujeme silný tým, který se zaměří především na automobilový, letecký a strojírenský průmysl, tak bychom se chtěli do dvou tří let stát jedničkou na českém trhu,“ vysvětluje Mateusz Borowiecki, výkonný ředitel OptiBuy.

Přestože je český trh daleko menší než ten polský a zakázky přicházejí většinou od velkých mezinárodních klientů, vidí firma na českém trhu velký potenciál. I proto postavila do čela zdejší pobočky Petra Tůmu (36), který zná velmi dobře způsob práce s dodavateli jak u menších lokálních, tak i velkých mezinárodních společností. V oblasti nákupu se pohybuje již od roku 2003 – dříve mezi jinými pracoval jako specialista nebo manažer nákupu ve společnostech jako jsou Robert Bosch nebo Magna International.

Stejně jako v personální oblasti ještě nedávno české firmy prakticky neznaly pojem interim management, měly zkreslenou představu o tom, jak má vypadat dobré poradenství a co jim může přinést. To se ale mění,“ vysvětluje Petr Tůma, jednatel české pobočky OptiBuy. A hned dodává: „Dnes dokonce i malé a středně velké lokální firmy postupně zjišťují, že se jim vyplatí najmout si zkušené experty v oblasti nákupu. Abychom oslovili další, volíme jiný přístup než konkurence. Součástí naší práce je proto také implementace vlastních IT řešení a tam, kde je to možné, např. v oblasti projektových úspor, jsme schopni pracovat pouze za podíl na dosažených úsporách,” uzavírá Petr Tůma.

OptiBuy je na svém domovském trhu v Polsku považována za jedničku ve svém oboru. Jako skupina vykazuje v posledních letech nebývale silný růst, od 50 do 70 % ročně. V roce 2014 dosáhla tržeb ve výši 1 milionu EUR, což je na takto úzce specializovaný obor poměrně slušný výkon, uvědomíme-li si, že se jedná pouze o provize. OptiBuy se nesrovnává s firmami typu Big4, které sice v této oblasti také podnikají, ale primárně se soustředí na jiný byznys (ekonomické poradenství, fúze, akvizice, daně, účetnictví).

Exit mobile version