Pracovní nástroje budoucnosti vycházejí z přirozené komunikace

Podoba dnešních pracovních týmů se oproti minulosti liší. Z výzkumu analytické společnosti Harvard Business Review vyplývá, že podle 72 % manažerů nabyla za poslední 2 roky na významu efektivní týmová komunikace. Jako další významné změny uvedli respondenti vyšší důležitost rychlého nalezení expertů a informací uvnitř organizace a větší důraz kladou také na nástroje preferované mladšími pracovníky (například z Generace Y).
Z výzkumu dále vyplývá, že nástroje pro spolupráci, které organizace běžně využívají, se často liší od těch, které považují za skutečně efektivní. Aby zvýšily efektivitu, investují organizace nejčastěji do uživatelsky přívětivějších nástrojů. Společnost Cisco na tyto potřeby reagovala představením nástroje Cisco Spark, který kombinuje videohovory, messaging i sdílení souborů. Poprvé v České republice také odhalila digitální flipchart Cisco Spark Board, který v jediném zařízení integruje všechno potřebné vybavení pro efektivní týmové porady. Jeho široké schopnosti a stylový design byly v uplynulých dnech oceněny cenou „2017 Best of Enterprise Connect“ a „Red Dot Design Award“.

Studie analytické společnosti Harvard Business Review provedená v roce 2016 a sponzorovaná společností Cisco zkoumala efektivitu pracovních nástrojů ve více než 300 středních a velkých podnicích. Z ní vyplývá, že podle 72 % manažerů se za poslední 2 roky zvýšila důležitost efektivní týmové komunikace. Mezi další aspekty, které nabyly na významu, patří: posílení spolupráce s externími partnery, zákazníky, dodavateli a experty (68 %), schopnost rychle najít experty a informace (56 %), podpora pro geograficky rozptýlené týmy (44 %) a nástroje preferované mladšími pracovníky (např. Generace Y) (38 %).

Používané vs. efektivní nástroje

Z výzkumu dále vyplývá, že existuje podstatný rozdíl mezi nástroji, které organizace považují za efektivní a mezi těmi, které skutečně využívají. Nejčastěji firmy využívají emailovou komunikaci (93 %), messengery nebo chat (78 %) a portály pro sdílení a správu firemního obsahu (72 %). Naproti tomu mezi nejefektivnější pracovní nástroje uvedli manažeři: cloudová úložiště pro sdílení souborů (63 %), videokonference (58 %) a portály pro sdílení a správu firemního obsahu (58 %).

Na otázku: „Jakým způsobem se snaží vaše organizace zefektivnit týmovou spolupráci?“ odpověděla více než polovina manažerů (54 %), že investují do uživatelsky přívětivějších řešení. Celých 47 % organizací pak zavádí mobilní řešení a 33 % z nich se snaží konsolidovat a snižovat počet používaných nástrojů pro týmovou spolupráci.

Přirozená komunikace základem týmové spolupráce

Ze studie také vyplývá, že nejefektivnější týmová spolupráce vychází z principů, které uživatelé používají ve své běžné komunikaci. Mezi nejrozšířenější patří komunikace typu „messaging“ (například Facebook), videohovory (Skype, WebEx) a sdílení souborů (například Dropbox). Společnost Cisco přichází s jednotnou platformou Cisco Spark kombinující všechny tyto principy. Platforma je navíc přizpůsobena firemnímu prostředí a kromě jednoduchého ovládání nabízí také vysokou míru bezpečnosti.

Exit mobile version