Předsedou předsednictva Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) byl již posedmé zvolen Michal Hanák ze společnosti MAFRA. Posty místopředsedů budou opět zastávat Michal Feix za Seznam.cz a Martin Picek ze společnosti GroupM. Staronové vedení SPIR zvolila výkonná rada vzešlá z květnové valné hromady.
V roce 2025 čeká předsednictvo SPIR řada konkrétních úkolů, mezi nimi nasazení nové metodiky JAR Flex pro měření návštěvnosti internetu s vítězem tendru projektu NetMonitor a redefinice výzkumu inzertních výkonů tak, aby lépe odrážel aktuální stav a potřeby trhu. Pokračovat bude také práce na aktualizaci kodexů SPIR.
Do agendy sdružení se promítají aktuální témata jako generativní AI, cookie walls nebo transparentnost politické reklamy. Odborný vhled při aplikaci evropských nařízení (EMFA, DSA, DMA) i aktivní účast na tvorbě domácí legislativy tvoří důležitou součást role konstruktivního partnera státní správy, kterou SPIR dlouhodobě zastává. Patří se i zájem hájit férové podmínky v oblasti online reklamního ekosystému vůči globálním platformám (VLOP a VLOSE), řešení problematiky podvodné reklamy a spoluvytváření standardů pro oblast retail media a influencer marketingu.
Valná hromada SPIR se sešla ke konci května, aby schválila činnost sdružení za uplynulý rok a plán činnosti na další období. Do výkonné rady bylo zvoleno 14 z původních 15 zástupců členů: Marek Antoš (Internet Info), Karel Brýna (Tiscali Media), Michal Hanák (MAFRA), Petr Hatlapatka (FTV Prima), Filip Hromek (Czech Publisher Exchange), Michal Feix (Seznam.cz), Jaroslav Kábele (ČTK), Štěpán Kamený (Omnicom Media Group), Petr Marek (Economia), Martin Picek (GroupM), Martin Šebesta (KNOWLIMITS Group), Libuše Šmuclerová (CZECH NEWS CENTER), Michael Štádler (Adform) a David Voráček (Economia). Nového zástupce má TV Nova, po dvouleté pauze se vrací Lubor Burda, který vystřídal Lucii Oravčíkovou.