Pro malé a střední české technologické firmy jsou informační technologie klíčové pro úspěch

Malí a střední výrobci strojů, součástek a vozidel v Česku mají jasno, jak zajistit úspěch firmy do budoucna. Devět z deseti firem se ztotožňuje s tvrzením, že informační technologie a software jsou jedny z předpokladů pro úspěšné fungování na trhu.
Vyplývá to z květnového průzkumu Dassault Systèmes, 3DEXPERIENCE Company a poskytovatele inženýrského prostředí, a výzkumné agentury Empirica mezi malými a středními firmami z oblasti strojírenství a výroby dopravních prostředků v České republice.

78 % českých manažerů z řad respondentů souhlasí s názorem, že je nutné, aby se česká výroba orientovala na vývoj vyspělých informačních technologií. Jejich důležitost dokazují i rozdíly v intenzitě využití konkrétních nástrojů u firem se stabilním růstem v uplynulých dvou letech v porovnání s celkovými výsledky.

Dotázané podniky deklarovaly následující intenzitu využívání konkrétních informačních technologií (údaj v závorce se týká pouze firem, jejichž obrat v minulých dvou letech rostl):

Samozřejmostí je u firem software pro účetnictví a základní administrativu. Z informačních technologií, které firmy zatím příliš nevyužívají, se jako cíl budoucích investic jeví nejčastěji software pro výzkum a vývoj výrobků.

Inovátoři vidí budoucnost růžověji než ostatní

Firmy, jejichž obrat v posledních dvou letech rostl, se odlišují třemi zásadními odpověďmi: 59 % dotázaných manažerů rozhodně souhlasí s názorem, že je jejich firma inovativní (u firem, které nerostou je to jen 42 %) a jsou více orientované na export (61 % jich vyváží vice než polovinu své produkce, v porovnání s 37 % u stagnujících společností). Zároveň ve srovnání s ostatními plánují spíše orientaci na EU a USA než na Rusko.

Ve výhledech malých a středních technologických podniků v České republice vládne celkově mírný optimismus. Více než dvě pětiny, konkrétně 46 % respondentů se domnívá, že podmínky pro malé a střední technologické výrobce se budou zlepšovat. Zhoršení očekává 36 %. „O něco pozitivněji vidí budoucnost právě společnosti, které se považují za inovativní,“ dodal Ján Gajdoš, obchodní ředitel české pobočky Dassault Systèmes.

Malé a střední podniky jsou v Česku považovány za hnací motor ekonomiky. Podílí se na dvou pětinách HDP a zaměstnávají více než polovinu lidí.

Exit mobile version