Průzkum: 77 % zaměstnanců v e-commerce vidí v oboru budoucnost, firmy plánují nabírat další zaměstnance

Česká republika se s počtem 37 000 e-shopů řadí mezi evropské e-commerce velmoci. Díky tomu na českém pracovním trhu vzniká poptávka po dalších online specialistech, a tedy i velká spousta nových pracovních příležitostí.
Z průzkumu společnosti Online People, která se zabývá vyhledáváním odborníků v oblasti e-commerce, vyplývá, že podle 77 % dotázaných zaměstnanců má obor budoucnost. Stejně tak to vidí i zaměstnavatelé – 47 % z nich plánuje letos nabírat nové lidi.

Podle výsledků, které průzkum společnosti Online People přinesl, se v loňském roce zvýšil plat pracovníkům v oblasti e-commerce o 45 %. V roce 2015 očekává jeho další navýšení 61 % zaměstnanců, přičemž největší očekávání mají právě ti, kterým se v roce 2014 již navýšil (74 %).

Zaměstnanci nejvíce oceňují, pokud jim firma umožní vzít si home office (pracovat z domova) či mít pružnou pracovní dobu. 39 % firem pak plánuje letos využívat externisty. Formát klasických pracovních poměrů se významně rozvolňuje ve prospěch freelancerů (nezávislých specialistů) – ty v současnosti využívá již 89 % českých e-commerce firem.

Lidé do 30 let již nestojí jen o klasické benefity typu stravenek. Mnohem více je zajímá to, co jim konkrétní projekt přinese, hledají výzvy a nové zkušenosti,” vysvětluje Pavlína Zábojníková, partner ve společnosti Online People a dodává: „Většina firem v oblasti e-commerce také hodnotí své zaměstnance na základě jejich výkonu a netrvá na dodržování klasické pracovní doby, což vyhovuje oběma stranám.

94 % zaměstnanců uvedlo, se vzdělává samostudiem, jehož zdrojem jsou nejčastěji zkušenosti ostatních kolegů na českých nebo zahraničních blozích, dále odborná literatura a také vzdělávací akce pro veřejnost v rámci oboru. Zajímavé je, že ačkoliv si sami zaměstnanci myslí, že jejich samovzdělávání je dostatečné, zaměstnavatelé mají opačný názor. Více než polovina z nich pak hradí zaměstnancům externí školení.

Ve firmách jsou využíváni nejvíce konzultanti a marketingoví specialisté (70 %), dále grafici a kodéři (50 %) a PPC specialisté (40 %). Stěžejními faktory platového ohodnocení jsou v této oblasti doba praxe a zkušenosti, v důsledku to potom znamená, že pracovník na „seniorské“ (praxe 5 let a více) pozici si může vydělat dvakrát až třikrát více než junior. Finanční ohodnocení (hrubá mzda) při nástupu na konkrétní pozice e-commerce je potom v průměru následující:

Již po třech měsících má však zaměstnanec možnost dosáhnout vyšší mzdy díky bonusům.

V roce 2015 plánuje zlepšení pracovních podmínek 32 % dotázaných firem. Konkrétně to znamená například stěhování do modernějších kanceláří či přestavba stávajících, porady na čerstvém vzduchu či zavedení již zmíněné pružné pracovní doby.

Exit mobile version